چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (4)

چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (4)

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

إنَّ الرّيحَ الطَّيِّبَةَ تَشُدُّ القَلبَ ، وتَزيدُ فِي الجِماعِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

بوى خوش ، قلب را استوارى مى‌بخشد و بر توان همبسترى مى‌افزايد.

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 191

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 236

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

أكثِروا مِنَ الباذَنجانِ عِندَ جِدادِ النَّخلِ ؛ فَإِنَّهُ شِفاءٌ مِن كُلِّ داءٍ ، ويَزيدُ في بَهاءِ الوَجهِ ، ويُلَيِّنُ العُروقَ ، ويَزيدُ في ماءِ الصُّلبِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

در هنگام خرماچينى ، فراوان بادنجان (/ بادمجان) بخوريد؛ چرا كه شفاى هر درد است ، بر روشنىِ چهره مى‌افزايد ، رگ‌ها را نرم مى‌كند و آب كمر (نيروى جنسى) را افزون مى‌سازد.

 

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌16، ص: 430

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 236

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

كُلُوا التّينَ الرَّطبَ وَاليابِسَ ؛ فَإِنَّهُ يَزيدُ فِي الجِماعِ ، ويَقطَعُ البَواسيرَ ، ويَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ والإبرِدَةِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

انجير ، تازه و خشك ، بخوريد ؛ چرا كه بر قدرت همبسترى مى‌افزايد ، بواسير را ريشه كن مى‌كند و براى درمان نِقرِس و سردىِ مزاج ، سودمند است .

 

مكارم الأخلاق، ص: 174

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 442

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

الجَزَرُ أمانٌ مِنَ القولَنجِ وَالبَواسيرِ ، ويُعينُ عَلَى الجِماعِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

زردك ، مايه ايمنى از قولنج و بواسير است و توانِ نزديكى را تقويت مى‌كند .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 599

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 442

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

شُربُ السَّويقِ بِالزَّيتِ يُنبِتُ اللَّحمَ ، ويَشُدُّ العَظمَ ، ويُرِقُّ البَشَرَةَ ، ويَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

نوشيدن سويقى كه با روغن زيتون فراهم آمده باشد ، گوشت را مى‌روياند ، استخوان را استحكام مى‌بخشد ، پوست را نازك مى‌كند و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 409 -410

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 480

------------------------------------------------------

  

الإمام الباقر عليه‌السلام :

 

مَن عَدِمَ الوَلَدَ فَليَأكُلِ البَيضَ وَليُكثِر مِنهُ ؛ فَإِنَّهُ يُكثِرُ النَّسلَ .

 

امام باقر عليه‌السلام :

 

هر كس فرزند ندارد ، تخم‌مرغ بخورد و فراوان از آن بهره ببرد ؛ چرا كه نسل را مى‌افزايد .

 

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌16، ص: 358

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

مَن عَدِمَ الوَلَدَ ، فَليَأكُلِ البَيضَ وَليُكثِر مِنهُ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

هر كس فرزند ندارد ، تخم‌مرغ بخورد .

 

 

وسائل الشيعة، ج‌25، ص: 80

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

كَثرَةُ أكلِ البَيضِ تَزيدُ فِي الوَلَدِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

فراوان خوردن تخم‌مرغ ، فرزند را افزون مى‌سازد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 467

 دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

مَن أكَلَ البَيضَ وَالبَصَلَ وَالزَّيتَ زادَ في جِماعِهِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

هر كس تخم‌مرغ و پياز و روغن زيتون بخورد ، بر توان جنسى او افزوده مى‌شود .

 

مكارم الأخلاق، ص: 195

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 226

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

اللَّحمُ بِالبَيضِ يَزيدُ فِي الباءَةِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

گوشت با تخم‌مرغ ، بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

دعائم الإسلام، ج‌2، ص: 145

 دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 228

در السرائر ، حديث ، چنين آغاز مى‌شود: «روايت شده است كه خوردن گوشت...» .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

آفرينش اهل بيت (ع) در نهج البلاغه

يكى از پژوهش گران سنّى، نيكو و دادگرانه سخن گفته، آن جا كه گويد:هر كس يكى از اصحاب پيامبر را بر ديگر اصحاب برترى دهد، منظور او به يقين برترى دادن بر على نيست؛ زيرا على از اهل بيت پيامبر است.پس برترين آفريدگان بعد از حضرت محمّد صلى اللّه عليه و آله خاندان او هستند، و اين، همان واقعيّت و حقيقت است؛ زيرا آنان مانند پيامبر بر تمامى پيامبران الاهى برترى جستند و آنان مهتر آفريدگان در آفرينش، اخلاق و كمالات هستند.
 نگاهی به مسأله حساس امامت در نهج البلاغه

نگاهی به مسأله حساس امامت در نهج البلاغه

احتمالا بتوان از این سخن دردمندانه این نکته را به دست آورد که اهمیت امامت فقط در مدیریت جامعه نیست بلکه در مقام فهم دین نیز بسیار حائز اهمیت است که البته طبق دلایل بسیار متقن ائمه اهل بیت (علیهم السلام) از علمی خدایی بهره مند هستند کما اینکه این مساله را می توان از این سخن حضرت نیز به دست آورد ان احق الناس بهذا الامر اقواهم علیه و اعلیهم بامر الله فیه سزاوارترین مردم به امر حکمرانی تواناترین آنها در این امر و عالمترین آنها به دستور خداوند در مورد حکمرانی است.
 امامت از ديدگاه نهج البلاغه

امامت از ديدگاه نهج البلاغه

اختلاف مذهبي بين مسلمين سه ريشه اصلي دارد. نخستين اختلاف بر سر جانشيني پيامبر اسلام، مسلمانان را به دو دسته شيعه و سني تقسيم کرد.دومين اختلاف مسلمين در اصول دين و مسائل اعتقادي است که سبب پيدايش مکاتب مختلف کلامي گرديد که مهمترين آن ها اشاعره، معتزله، مرجئه و شيعه است. سومين اختلاف در احکام و فروغ دين است که در نتيجه آن مذاهب مختلف فقهي مانند شافعي، حنبلي، مالکي، حنفي و جعفري پديدار شد.
 رهبرى صالح از ديدگاه نهج البلاغه

رهبرى صالح از ديدگاه نهج البلاغه

از موضوعات اساسى و مباحث حياتى نهج البلاغه - كه جملگى از مسائل اساسى جامعه انسانى محسوب مى گردد - مساله امامت و رهبرى است . على (ع) در سخنان و رهنمودهاى ارزنده خويش در نهج البلاغه به بيان ابعاد مختلف اين مساله پرداخته اند:اولا: ضرورت آن را در اجتماع بشرى مطرح فرموده اند؛ثانيا: در ارتباط با همين لزوم و ضرورت رهبرى، به امامت و پيشوايى صالح و حق، و نيز به رهبرى ناشايسته و ناحق پرداخته اند.
 امامت به مفهوم حجت در نهج البلاغه

امامت به مفهوم حجت در نهج البلاغه

اين جمله ها هر چند نامى ولو به طور اشاره از اهل بيت برده نشده است، اما با توجه به جمله هاى مشابهى که در نهج البلاغه درباره اهل بيت آمده است، يقين پيدا مى شود که مقصود، ائمه اهل بيت مى باشند. از مجموع آنچه در اين گفتار از نهج البلاغه نقل کرديم معلوم شد که در نهج البلاغه علاوه بر مساله خلافت و زعامت امور مسلمين در مسائل سياسى، مساله امامت به مفهوم خاصى که شيعه تحت عنوان " حجت " قائل است عنوان شده و به نحو بليغ و رسائى بيان شده است.

پر بازدیدترین ها

 رهبرى صالح از ديدگاه نهج البلاغه

رهبرى صالح از ديدگاه نهج البلاغه

از موضوعات اساسى و مباحث حياتى نهج البلاغه - كه جملگى از مسائل اساسى جامعه انسانى محسوب مى گردد - مساله امامت و رهبرى است . على (ع) در سخنان و رهنمودهاى ارزنده خويش در نهج البلاغه به بيان ابعاد مختلف اين مساله پرداخته اند:اولا: ضرورت آن را در اجتماع بشرى مطرح فرموده اند؛ثانيا: در ارتباط با همين لزوم و ضرورت رهبرى، به امامت و پيشوايى صالح و حق، و نيز به رهبرى ناشايسته و ناحق پرداخته اند.
 نص بر امامت در نهج البلاغه

نص بر امامت در نهج البلاغه

کجایند کسانى که به دروغ و از روى حسد- گمان مى کنند که آنان «راسخان در علمند نه ما» خداوند ما را بالا برده و آنها را پایین، به ما عنایت کرده و آنها را محروم ساخته است، ما را وارد کرده، و آنها را خارج؟! تنها به وسیله ما هدایت حاصل مى شود، و کورى و نادانى برطرف مى گردد، امامان از قریش اند امّا نه همه قریش بلکه خصوص یک تیره، از بنى هاشم، جامه امامت جز بر تن آنان شایسته نیست و کسى غیر از آنان چنین شایستگى را ندارد
 امامت به مفهوم حجت در نهج البلاغه

امامت به مفهوم حجت در نهج البلاغه

اين جمله ها هر چند نامى ولو به طور اشاره از اهل بيت برده نشده است، اما با توجه به جمله هاى مشابهى که در نهج البلاغه درباره اهل بيت آمده است، يقين پيدا مى شود که مقصود، ائمه اهل بيت مى باشند. از مجموع آنچه در اين گفتار از نهج البلاغه نقل کرديم معلوم شد که در نهج البلاغه علاوه بر مساله خلافت و زعامت امور مسلمين در مسائل سياسى، مساله امامت به مفهوم خاصى که شيعه تحت عنوان " حجت " قائل است عنوان شده و به نحو بليغ و رسائى بيان شده است.
No image

آفرينش اهل بيت (ع) در نهج البلاغه

يكى از پژوهش گران سنّى، نيكو و دادگرانه سخن گفته، آن جا كه گويد:هر كس يكى از اصحاب پيامبر را بر ديگر اصحاب برترى دهد، منظور او به يقين برترى دادن بر على نيست؛ زيرا على از اهل بيت پيامبر است.پس برترين آفريدگان بعد از حضرت محمّد صلى اللّه عليه و آله خاندان او هستند، و اين، همان واقعيّت و حقيقت است؛ زيرا آنان مانند پيامبر بر تمامى پيامبران الاهى برترى جستند و آنان مهتر آفريدگان در آفرينش، اخلاق و كمالات هستند.
 امامت از ديدگاه نهج البلاغه

امامت از ديدگاه نهج البلاغه

اختلاف مذهبي بين مسلمين سه ريشه اصلي دارد. نخستين اختلاف بر سر جانشيني پيامبر اسلام، مسلمانان را به دو دسته شيعه و سني تقسيم کرد.دومين اختلاف مسلمين در اصول دين و مسائل اعتقادي است که سبب پيدايش مکاتب مختلف کلامي گرديد که مهمترين آن ها اشاعره، معتزله، مرجئه و شيعه است. سومين اختلاف در احکام و فروغ دين است که در نتيجه آن مذاهب مختلف فقهي مانند شافعي، حنبلي، مالکي، حنفي و جعفري پديدار شد.
Powered by TayaCMS