کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده

کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده  

کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده:

حجاب دارای کارکرد های فراوانی به صورت آشکار ونهان می باشد.ویا فردی واجتماعی می باشد.

 

1.ارزش نهادن به پوشش وحجاب

 

2.ارج نهادن به اوامر الهی است.

 

3.کاهش فساد اخلاقی وکنترل روابط نامشوع

 

4.پاسخگویی به نیاز فطری در زن

 

5.تامین امنیت در برابر محیط سرما وگرما

 

6.تشخیص هویت دینی

 

6.ایجاد امنیت اجتماعی

 

7.تحکیم بنیاد خانواده

 

8.ایجاد آرامش روانی در بین افراد جامعه

 

9.جلوگیری از تهییج وتحریک جنسی و خنثی نمودن لذایذ نفسانی

 

10.از بین بردن فشارهای اجتماعی نامشروع و نابهنجار

 

11.مبارزه با تهاجم فرهنگی

 

12.هدایت،کنترل وبهره مندی صحیح از غرایز وامیال انسانی

 

13.سلامت و زیبایی موقعیت های اجتماعی وفرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی

 

14.مصونیت زنان در همه زمانها ومکان ها

 

15.کاهش مد پرستی بانوان

 

16.حضور معنوی زنان در محیط اجتماعی

 

17حفظ نیروی کار در جامعه اسلامی

 

18.کاهش چشم گیر مفاسد فردی واجتماعی در جامعه اسلامی

 

19.حفظ ارزشهای انسانی ،مانند عفاف وپاکدامنی ومتانت

 

20.جلوگیری از گسترش بیماریهای جنسی مثل ایدزو...

 

آسیب های ناشی از بد حجابی وتاثیر آن در حفظ بنیان خانواده:

 

1.عدم امنیت برای زنان در جامعه

 

2.نابود شدن شخصیت و وقار زن

 

3.فروپاشی کانون گرم خانواده

 

4.انحطاط جوانان ونوجوانان ودر نهایت سقوط جامعه به گرداب فساد

 

5.گسترش بیماریهای روحی وروانی

 

6.کاهش جذابیت زنان

 

7.افزایش آمار طلاق [زن از منظر اسلام، قم بوستان کتاب]

 

8.کاهش مسئولیت پذیری جهت رشد وتعالی جوامع اسلامی

 

9.زن ملعبه سرمایه داران ومردان بی بند وبار قرار گرفتن

 

10.مطرح شدن زن به عنوان کالای تجاری

 

11.خودباختگی جوامع اسلامی

 

12. گسترش برهنگی وبی بندوباری[زن وآزادی، سید رضا صدر]

 

13. فقدان تعادل فکری و...

 

بنیانگذار بد حجابی و برهنگی وپیروان راه او چه کسانی هستند:

قرآن کریم شیطان را در آیه ای از سوره اعراف شیطان را اولین کسی معرفی می کند که حضرت آدم وحوا را فریب داد تا از میوه ممنوعه بخورند ودر نتیجه هر دو عریان شدند وبعد آدم و حوا توبه کردند و خداوند نیز توبه آنها را پذیرفت و هدف ابلیس از وسوسه وعریانی آن بود که آبرویی برای بشر باقی نگذارد.و پیروان راه او کسانی هستند که سعی در سر پیچی از دستورات خداوند وانبیای بزرگ وائمه اطهاردارند.و منشاء بدحجابی وخطرناک ترین پرتگاهی که انسان را ضایع می کند نبرد با تقوای درونی و عزت نفس است امروزه دلایل گوناگونی مانند بالا رفتن سن ازدواج و سطح توقعات غیر عادی مردم،دوستی های نادرست،عدم مراقبت های صحیح خانواده ها وتقلید های کورکورانه از مدهای وتبلیغات شبکه های ماهواره ای،نبود ثبات شخصیتی در افراد و بی اطلاعی از عواقب بدحجابی در جامعه سبب شده که دختران به بی حجاب روی آورند.این چنین است که«میشل هولبک نویسنده اسلام ستیزفرانسوی می گوید برای غلبه بر مسلمانان،باید آنها را به فساد کشید.و جنگ بر ضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد،فقط با فاسد کردن آنها می توان به این پیروزی دست یافت،پس به جای بمب بر سر مسلمانان دامنهای کوتاه فرو بریزیم.»

 

راهکارهای مبارزه با بدحجاب برای حفظ بنیان خانواده:

 

1.تقوا[عفاف وزن در ادیان الهی،زهره سادات موسوی]،ایمان واعتقاد به خداوند وذکر او خود را در برابر وسوسه های شیطان بیمه کنیم.و این جمله زیبای امام علی(ع)«المرءبایمانه؛شخصیت انسان در گرو باور های اوست »  یا«والمومن بعمله؛وایمان انسان در عمل او جلوه می کند.»(غررالحکم ودررالکلم ،ص 26)

 

2.احیای فرهنگ اصیل اسلامی در زندگی خویش در امور گوناگون.

 

3.قرار دادن الگوهای والای اسلامی به دختران وزنان مانند حضرت فاطمه (س)و حضرت زینب(س).خداوند می فرماید: «قل ان کنتم تحبون ا...فاتبعونی(ای پیامبر)بگو اگر خداوند را دوست می دارید،از من پیروی کنید...»(آل عمران ،آیه31)

 

4.امر به معروف ونهی از منکر را در امور خویش سر لوحه قرار دهیم.

 

5.از سنت های اسلامی در ازدواج پیروی کنیم. و...

 

عفاف و حجاب در آیات وروایات:

 

امام علی (ع)می فرمایند:«زکاة الجمال العفاف»(زکات زیبایی،عفت است.،(غرر الحکم ،ص390)

 

قال رسول الله (ص):«خیر نساءکم العفیه»(کافی،ج5،ص324)

 

امام محمد باقر (ع)می فرمایند:«ما عبدالله بشیء افضل من عفة بطن وفرج»(کافی،ج2،ص79)(خداوند با جیزی برتر ووالاتر از پاکدامنی شکم وشهوت عبادت نشده است.)

 

امروزه حجاب یک مسئله جهانی می باشد و نقش بسزایی در تحکیم خانواده و استواری جوامع بخصوص در جوامع اسلامی را برعهده دارد.و حجاب بالاتر از یک شعار و پرچم برای دوام کانون گرم خانواه برای تربیت نسلهایی با تقوا و پاک دامن و عفیف و بشارت دهنده زوال و نابودکننده فرهنگ برهنگی و بدحجابی و بی حجابی و بازگرداننده تقوا وایمان به بشریت است.حجاب آمده تا غیرت شوهران،پدران و برادران را به زنان معرفی کند وشیطان  وشیطانیان را مایوس گرداند و زنان در سایه سار ولایت الهی همچون مروارید در صدف جای گرفته و بدرخشند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

 توحيد و خداشناسى در نهج البلاغه

توحيد و خداشناسى در نهج البلاغه

اوست خدايي كه با همه وسعتي كه رحمتش دارد كيفرش بر دشمنان سخت است و با سختگيري كه دارد رحمتش همه دوستان را فراگرفته است هركس كه با او به مبارزه برخيزد بر او غلبه مي كند هركس دشمني ورزد هلاكش مي سازد هركس با او كينه و دشمني ورزد تيره روزش كند و بر دشمنانش پيروز است هركس به او توكل نمايد او را كفايت كند .
 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 بررسی توحيد در نهج البلاغه

بررسی توحيد در نهج البلاغه

بدان كه استواران در علم آن كسانى هستند كه اقرار به مجموع آن چه در پس ‍ پرده غيبت است و تفسيرش را نمى دانند، آنان را از اين كه بخواهند به زور از درهايى كه جلو عوالم غيب زده شده است وارد شوند بى نياز كرده است. پس خداوند بزرگ اعتراف آنان را به ناتوانى از رسيدن به آن چه در حيطه دانششان نيست ستود و خود دارى آنان را از غور كردن در آن چه به بحث و جستجو از كنه آن مكلف نشده اند استوارى در علم ناميده
 براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.

پر بازدیدترین ها

 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغهʁ)

توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)

با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟
 براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
Powered by TayaCMS