چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (3)

چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (3)

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

كَثرَةُ تَسريحِ الرَّأسِ تَذهَبُ بِالوَباءِ ، وتَجلِبُ الرِّزقَ ، وتَزيدُ فِي الجِماعِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

فراوان شانه زدن موها ، وَبا را از ميان مى‌بَرَد ، روزى مى‌آورد و بر قدرت انسان براى نزديكى مى‌افزايد .

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 132

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 640

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

الكُحلُ يَزيدُ فِي المُباضَعَةِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

سرمه ، توان همبسترى را افزون مى‌سازد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 147

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 640

------------------------------------------------------

 

الإمام الرضا عليه‌السلام :

 

عَلَيكَ بِالإِثمِدِ فَإِنَّهُ يَجلُو البَصَرَ ، ويُنبِتُ الأَشفارَ ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ ، ويَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام رضا عليه‌السلام :

 

بر تو باد سرمه سياه ؛ چرا كه ديده را جلا مى‌دهد ، مژگان را مى‌رويانَد ، دهان را خوش‌بو مى‌سازد و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

مكارم الأخلاق، ص: 46

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 640

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

عَلَيكُم بِسَيِّدِ الخِضابِ ؛ فَإِنَّهُ يُطَيِّبُ البَشَرَةَ ، ويَزيدُ فِي الجِماعِ.

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

بر شما باد مِهتَر همه خضاب‌ها ، كه پوست را پاكيزه مى‌كند و قدرت همبسترى را مى‌افزايد .

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌1، ص: 394

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 640

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

فِي الخِضابِ ثَلاثُ خِصالٍ : مَهيَبَةٌ فِي الحَربِ ، ومَحَبَّةٌ إلَى النِّساءِ ، ويَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

در خضاب ، سه ويژگى است : هيبت‌آورى در جنگ ، مِهرآورى به زنان ، و توان جنسى را نيز مى‌افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 112

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 640

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

عَلَيكُم بِالحِنّاءِ ؛ فَإِنَّهُ يُنَوِّرُ رُؤوسَكُم ، ويُطَهِّرُ قُلوبَكمُ ، ويزَيدُ فِي الجِماعِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

بر شما باد حنا ؛ چرا كه [ديده‌هاى] سرتان را روشن مى‌سازد ، دل‌هايتان را پاك مى‌كند و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

تاريخ دمشق ، جلد 43 ، صفحه 566 ، حديث 9412 عن واثلة بن الأسقع ، كنز العمّال ، جلد 10 ، صفحه 45 ، حديث 28282 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 642

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

الكُحلُ يَزيدُ فِي المُضاجَعَةِ ، وَالحِنّاءُ يَزيدُ فيها .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

سرمه ، توان همبسترى را افزايش مى‌دهد . حنا نيز بر آن مى‌افزايد .

 

طب الأئمة عليهم السلام، ص: 130

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 642

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

شَعرُ الجَسَدِ إذا طالَ قَطَعَ ماءَ الصُّلبِ ، وأرخَى المَفاصِلَ ، ووَرَّثَ الضَّعفَ ، وَالسِّلَّ ، وإنَّ النّورَةَ تَزيدُ في ماءِ الصُّلبِ ، وتُقَوِّي البَدَنَ ، وتَزيدُ في شَحمِ الكُليَتَينِ ، وتُسمِنُ البَدَنَ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

موى سر ، چون بلند شود ، آب كمر از جريان مى‌افتد ، مفاصل ، سست مى‌شوند و ضعف و سِل به دنبال مى‌آورد . امّا نوره ، آب كمر را افزون مى‌سازد ، بدن را تقويت مى‌كند ، بر پيهِ كليه‌ها مى‌افزايد و بدن را چاق مى‌كند .

 

مستطرفات السرائر ، صفحه 575 ، عن عليّ بن يقطين ، بحار الأنوار ، جلد 73، صفحه 91 ، حديث 12 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 642

------------------------------------------------------

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

  پیشگفتار

پیشگفتار

هر چند معاد، موضوع اصلى اين كتاب را تشكيل نمى دهد، ولى از لابه لاى آن مى توان به خوبى و روشنى ابعاد گوناگون آن را دريافت . از اين رو نگارنده بر آن شده است كه در اين باره تحقيقى به عمل آورد كه نتيجه اين تحقيق و بررسى چيزى است كه در برابر خوانندگان قرار گرفته ، و به نام معاد در نهج البلاغه تقديم مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

يکى از برنامه‏ هاى مهمى که تمامى پيامبران الهى پس از خداپرستى، مردم را به آن توجه مى دادند، اعتقاد به معاد بوده است؛ زيرا در سايه اعتقاد به معاد است که هدف از آفرينش تحقق مى يابد و اعمال و رفتار انسان ارزش و معنا پيدا مى کند. از اين رو ما مسلمانان معتقديم که خداوند بارى تعالى در روز قيامت، همه انسان‏ها را دوباره زنده خواهد کرد تا در پيشگاه او، به حساب اعمال و رفتارشان رسيدگى شود.
 مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد یعنی اعتقاد خدا به منزله سرآغاز آفرینش و معاد یعنی اعتقاد به سرانجام انسان و عالم. مبدأ و معاد مجموعه اعتقادهای انسان را در بر می گیرد. از بدو پیدایش اسلام، پیشوایان دین، راه و رسم ارتباط با خدا را در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیان نموده و بر سرانجام زندگی و اعمال انسان تاکید ورزیده اند. در مقابل گروه های متعدد معنویت گرا نگاهی متفاوت به این مسأله را بیان داشته اند برخی منکر مبدأ و معاد گشته اند و برخی تفسیری غلط از آن، بیان نموده اند.
 بهشت چگونه مكانى است؟

بهشت چگونه مكانى است؟

پس اگر با ديده دل به آنچه از بهشت براى تو وصف شده است نگاهت را بدوزى، جان تو از آنچه از دنيا، همچون شهوت ها و خوشى ها و زيورها و منظره هاى دل انگيز و زيباى آن كه براى تو آفريده شده است بيزارى جسته و با انديشيدن در صداى برگ هاى درختانى كه در اثر وزش نسيم پديد مى آيد و ريشه هاى آن درختان در درون تپه هايى از مشك بر ساحل جوى هاى بهشت پنهان گرديده است، و نيز با انديشيدن در خوشه هاى مرواريد، و شاخه هاى تر و تازه آن، و ظاهر شدن آن ميوه ها به صورت هاى گوناگون، در پوست شكوفه هاى آن درختان، جان تو حيران و سرگردان و از خود بيخود مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

اين درس را به بحث مرگ و رستاخيز اختصاص داده ايم كه از پايه هاى اصلى ايمان و عمل است. امام علیه السلام در اين خطبه "خطبه 109" مطالب مختلفى را بيان كرده كه، بخشى از آن را كه درباره ى مرگ و قيامت است برايتان انتخاب كرده ايم در آغاز وضع انسانها به هنگام مرگ را مجسم مى كند مى گويد: 'وضعى كه به هنگام مرگ براى آنان پيش مى آيد وصف ناشدنى است'. "فغير موصوف ما نزل بهم".

پر بازدیدترین ها

 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

اين درس را به بحث مرگ و رستاخيز اختصاص داده ايم كه از پايه هاى اصلى ايمان و عمل است. امام علیه السلام در اين خطبه "خطبه 109" مطالب مختلفى را بيان كرده كه، بخشى از آن را كه درباره ى مرگ و قيامت است برايتان انتخاب كرده ايم در آغاز وضع انسانها به هنگام مرگ را مجسم مى كند مى گويد: 'وضعى كه به هنگام مرگ براى آنان پيش مى آيد وصف ناشدنى است'. "فغير موصوف ما نزل بهم".
  پیشگفتار

پیشگفتار

هر چند معاد، موضوع اصلى اين كتاب را تشكيل نمى دهد، ولى از لابه لاى آن مى توان به خوبى و روشنى ابعاد گوناگون آن را دريافت . از اين رو نگارنده بر آن شده است كه در اين باره تحقيقى به عمل آورد كه نتيجه اين تحقيق و بررسى چيزى است كه در برابر خوانندگان قرار گرفته ، و به نام معاد در نهج البلاغه تقديم مى گردد.
 بهشت چگونه مكانى است؟

بهشت چگونه مكانى است؟

پس اگر با ديده دل به آنچه از بهشت براى تو وصف شده است نگاهت را بدوزى، جان تو از آنچه از دنيا، همچون شهوت ها و خوشى ها و زيورها و منظره هاى دل انگيز و زيباى آن كه براى تو آفريده شده است بيزارى جسته و با انديشيدن در صداى برگ هاى درختانى كه در اثر وزش نسيم پديد مى آيد و ريشه هاى آن درختان در درون تپه هايى از مشك بر ساحل جوى هاى بهشت پنهان گرديده است، و نيز با انديشيدن در خوشه هاى مرواريد، و شاخه هاى تر و تازه آن، و ظاهر شدن آن ميوه ها به صورت هاى گوناگون، در پوست شكوفه هاى آن درختان، جان تو حيران و سرگردان و از خود بيخود مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

يکى از برنامه‏ هاى مهمى که تمامى پيامبران الهى پس از خداپرستى، مردم را به آن توجه مى دادند، اعتقاد به معاد بوده است؛ زيرا در سايه اعتقاد به معاد است که هدف از آفرينش تحقق مى يابد و اعمال و رفتار انسان ارزش و معنا پيدا مى کند. از اين رو ما مسلمانان معتقديم که خداوند بارى تعالى در روز قيامت، همه انسان‏ها را دوباره زنده خواهد کرد تا در پيشگاه او، به حساب اعمال و رفتارشان رسيدگى شود.
 مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد یعنی اعتقاد خدا به منزله سرآغاز آفرینش و معاد یعنی اعتقاد به سرانجام انسان و عالم. مبدأ و معاد مجموعه اعتقادهای انسان را در بر می گیرد. از بدو پیدایش اسلام، پیشوایان دین، راه و رسم ارتباط با خدا را در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیان نموده و بر سرانجام زندگی و اعمال انسان تاکید ورزیده اند. در مقابل گروه های متعدد معنویت گرا نگاهی متفاوت به این مسأله را بیان داشته اند برخی منکر مبدأ و معاد گشته اند و برخی تفسیری غلط از آن، بیان نموده اند.
Powered by TayaCMS