شب زفاف و آموزش شب اول ازدواج

شب زفاف و آموزش شب اول ازدواج

شب زفاف و آموزش شب اول ازدواج

شب زفاف

اول شب شروع زندگی مشترک را شب زفاف می نامند و از شب های بسیار مبارک در زندگی یک مومن است , از این جهت که نیمی از ایمان زوج با عروسی کردن تکمیل شده است . به همین دلیل این شب خیلی خاص است و در منابع اسلامی آداب بسیاری برای این شب ذکر شده است . در شب زفاف فرشتگان رحمت پروردگار را به سوی زوج نازل می کنند و دعا هایشان مستجاب می شود .

تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین رابطه جنسی در شب زفاف هراس و نگرانی دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع در شب زفاف تازه عروس دچار نوعی ”‌ شرم ”‌ نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.

آداب روابط زناشویی زن و مرد دونوع است:

الف – آداب شب زفاف که عبارت است از :

ب – آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی:

شب زفاف

باید بدانیم در شب زفاف که اولین رابطه ی جنسی دختر و پسر است در نتیجه ی آن دختر پرده ی بکارت خود را از دست می دهد که در بیشتر مواقع با درد همراه است.پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز زنانگی و پایان دوشیزگی شمرد. باید گفت در اولین تجربه ی جنسی دو نوع درد برای دختر ممکن است به وجود آید.این دو نوع درد عبارتند از:

1- درد به علت پارگی پرده بکارت

این درد همان طور که در بالا گفته شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است. که این گونه زخم ها معمولاً دردناک تر از سایر زخم ها هستند. برای کنترل درد، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب می شود تا دختر به مرحله ی ارگاسم یا نزدیک آن برسد. رسیدن به ارگاسم، آستانه ی درد را بالا می برد و باعث می شود که درد یا خیلی کم شود و یا قابل تحمل گردد.

2- درد به علت دخول

این درد دقیقاً به علت کشش دیواره ی واژن است.واژن برای اولین بار می خواهد باز شود. پس درد زیادی را حس می کند.برای کنترل این درد دقیقاً مثل راه حل بالا، باید معاشقه طولانی داشت. تا هم واژن لیزشود و هم آستانه درد افزایش یابد. برای این منظور می شود از ژل مخصوص نیز استفاده نمود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

شـب عروسـی 2

شـب عروسـی 2

شب زفاف 2

شب زفاف 2

بهداشت زناشویی 2

بهداشت زناشویی 2

Powered by TayaCMS