کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده

کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده  

کارکرد های حجاب برای استحکام خانواده:

حجاب دارای کارکرد های فراوانی به صورت آشکار ونهان می باشد.ویا فردی واجتماعی می باشد.

 

1.ارزش نهادن به پوشش وحجاب

 

2.ارج نهادن به اوامر الهی است.

 

3.کاهش فساد اخلاقی وکنترل روابط نامشوع

 

4.پاسخگویی به نیاز فطری در زن

 

5.تامین امنیت در برابر محیط سرما وگرما

 

6.تشخیص هویت دینی

 

6.ایجاد امنیت اجتماعی

 

7.تحکیم بنیاد خانواده

 

8.ایجاد آرامش روانی در بین افراد جامعه

 

9.جلوگیری از تهییج وتحریک جنسی و خنثی نمودن لذایذ نفسانی

 

10.از بین بردن فشارهای اجتماعی نامشروع و نابهنجار

 

11.مبارزه با تهاجم فرهنگی

 

12.هدایت،کنترل وبهره مندی صحیح از غرایز وامیال انسانی

 

13.سلامت و زیبایی موقعیت های اجتماعی وفرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی

 

14.مصونیت زنان در همه زمانها ومکان ها

 

15.کاهش مد پرستی بانوان

 

16.حضور معنوی زنان در محیط اجتماعی

 

17حفظ نیروی کار در جامعه اسلامی

 

18.کاهش چشم گیر مفاسد فردی واجتماعی در جامعه اسلامی

 

19.حفظ ارزشهای انسانی ،مانند عفاف وپاکدامنی ومتانت

 

20.جلوگیری از گسترش بیماریهای جنسی مثل ایدزو...

 

آسیب های ناشی از بد حجابی وتاثیر آن در حفظ بنیان خانواده:

 

1.عدم امنیت برای زنان در جامعه

 

2.نابود شدن شخصیت و وقار زن

 

3.فروپاشی کانون گرم خانواده

 

4.انحطاط جوانان ونوجوانان ودر نهایت سقوط جامعه به گرداب فساد

 

5.گسترش بیماریهای روحی وروانی

 

6.کاهش جذابیت زنان

 

7.افزایش آمار طلاق [زن از منظر اسلام، قم بوستان کتاب]

 

8.کاهش مسئولیت پذیری جهت رشد وتعالی جوامع اسلامی

 

9.زن ملعبه سرمایه داران ومردان بی بند وبار قرار گرفتن

 

10.مطرح شدن زن به عنوان کالای تجاری

 

11.خودباختگی جوامع اسلامی

 

12. گسترش برهنگی وبی بندوباری[زن وآزادی، سید رضا صدر]

 

13. فقدان تعادل فکری و...

 

بنیانگذار بد حجابی و برهنگی وپیروان راه او چه کسانی هستند:

قرآن کریم شیطان را در آیه ای از سوره اعراف شیطان را اولین کسی معرفی می کند که حضرت آدم وحوا را فریب داد تا از میوه ممنوعه بخورند ودر نتیجه هر دو عریان شدند وبعد آدم و حوا توبه کردند و خداوند نیز توبه آنها را پذیرفت و هدف ابلیس از وسوسه وعریانی آن بود که آبرویی برای بشر باقی نگذارد.و پیروان راه او کسانی هستند که سعی در سر پیچی از دستورات خداوند وانبیای بزرگ وائمه اطهاردارند.و منشاء بدحجابی وخطرناک ترین پرتگاهی که انسان را ضایع می کند نبرد با تقوای درونی و عزت نفس است امروزه دلایل گوناگونی مانند بالا رفتن سن ازدواج و سطح توقعات غیر عادی مردم،دوستی های نادرست،عدم مراقبت های صحیح خانواده ها وتقلید های کورکورانه از مدهای وتبلیغات شبکه های ماهواره ای،نبود ثبات شخصیتی در افراد و بی اطلاعی از عواقب بدحجابی در جامعه سبب شده که دختران به بی حجاب روی آورند.این چنین است که«میشل هولبک نویسنده اسلام ستیزفرانسوی می گوید برای غلبه بر مسلمانان،باید آنها را به فساد کشید.و جنگ بر ضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد،فقط با فاسد کردن آنها می توان به این پیروزی دست یافت،پس به جای بمب بر سر مسلمانان دامنهای کوتاه فرو بریزیم.»

 

راهکارهای مبارزه با بدحجاب برای حفظ بنیان خانواده:

 

1.تقوا[عفاف وزن در ادیان الهی،زهره سادات موسوی]،ایمان واعتقاد به خداوند وذکر او خود را در برابر وسوسه های شیطان بیمه کنیم.و این جمله زیبای امام علی(ع)«المرءبایمانه؛شخصیت انسان در گرو باور های اوست »  یا«والمومن بعمله؛وایمان انسان در عمل او جلوه می کند.»(غررالحکم ودررالکلم ،ص 26)

 

2.احیای فرهنگ اصیل اسلامی در زندگی خویش در امور گوناگون.

 

3.قرار دادن الگوهای والای اسلامی به دختران وزنان مانند حضرت فاطمه (س)و حضرت زینب(س).خداوند می فرماید: «قل ان کنتم تحبون ا...فاتبعونی(ای پیامبر)بگو اگر خداوند را دوست می دارید،از من پیروی کنید...»(آل عمران ،آیه31)

 

4.امر به معروف ونهی از منکر را در امور خویش سر لوحه قرار دهیم.

 

5.از سنت های اسلامی در ازدواج پیروی کنیم. و...

 

عفاف و حجاب در آیات وروایات:

 

امام علی (ع)می فرمایند:«زکاة الجمال العفاف»(زکات زیبایی،عفت است.،(غرر الحکم ،ص390)

 

قال رسول الله (ص):«خیر نساءکم العفیه»(کافی،ج5،ص324)

 

امام محمد باقر (ع)می فرمایند:«ما عبدالله بشیء افضل من عفة بطن وفرج»(کافی،ج2،ص79)(خداوند با جیزی برتر ووالاتر از پاکدامنی شکم وشهوت عبادت نشده است.)

 

امروزه حجاب یک مسئله جهانی می باشد و نقش بسزایی در تحکیم خانواده و استواری جوامع بخصوص در جوامع اسلامی را برعهده دارد.و حجاب بالاتر از یک شعار و پرچم برای دوام کانون گرم خانواه برای تربیت نسلهایی با تقوا و پاک دامن و عفیف و بشارت دهنده زوال و نابودکننده فرهنگ برهنگی و بدحجابی و بی حجابی و بازگرداننده تقوا وایمان به بشریت است.حجاب آمده تا غیرت شوهران،پدران و برادران را به زنان معرفی کند وشیطان  وشیطانیان را مایوس گرداند و زنان در سایه سار ولایت الهی همچون مروارید در صدف جای گرفته و بدرخشند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

 اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

امام على عليه السلام : [خداوند] زمين را ايجاد كرد و آن را نگه داشت، بى آن كه وى را مشغول سازد. و آن را بر جايى بدون قرار استوار كرد و بى هيچ پايه اى بر پايش داشت و بى هيچ ستونى برافراشتش و آن را از كجى و انحراف نگاه داشت و از افتادن و شكافتن آن جلوگيرى كرد .
 نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

نحوه تشکیل جو زمین از دیدگاه مولا علی (ع) در نهج البلاغه

و آبهای ساکن را به مواج سرکش برگردانید تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوهها بالا آمدند امواج تند کف های برآمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا بردند تا جایی که از آن هفت آسمان پدید آمد.آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمان بالا را مانند سقف استوار قرار داد.
 انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
 علي(عليه السّلام) و انسان شناسي قرآني

علي(عليه السّلام) و انسان شناسي قرآني

طرفداران اين انديشه از گذشته اي دور با روش ها و متدهاي گوناگون در پي شناخت نهاد آدمي هستند. آنها گاه از گزاره هاي ديني مدد مي گيرند و گاه تجربه، عقل و عرفان را به ياري مي طلبند. گروهي از ايشان انسان را ذاتاً خوب معرفي مي کنند و عده اي ذات انسان را بد و شرور نشان مي دهند و بعضي انسان را هم خوب و هم بد مي خوانند.
 انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.

پر بازدیدترین ها

 انسان شناسی

انسان شناسی

آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نیروی اندیشه، که وی را به تلاش اندازد، و دارای افکاری که در دیگر موجودات، تصرّف نماید. به انسان اعضاء و جوار حی بخشید، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی بکار گیرد،
 اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

اشاره حضرت علی(ع) به معلق بودن زمین در فضا

امام على عليه السلام : [خداوند] زمين را ايجاد كرد و آن را نگه داشت، بى آن كه وى را مشغول سازد. و آن را بر جايى بدون قرار استوار كرد و بى هيچ پايه اى بر پايش داشت و بى هيچ ستونى برافراشتش و آن را از كجى و انحراف نگاه داشت و از افتادن و شكافتن آن جلوگيرى كرد .
 انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

انسان شناسی از منظر نهج البلاغه

نهج البلاغه یک شاهکار ادبی در تعلیمات اسلامی است که در آن توجه به عزّت و کرامت انسان و سلامت عقل و روان از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنان حکمت آمیز این کتاب که با عقل و اندیشه آدمی سروکار دارند حقایق بسیار متعالی و معانی بسیار ژرفی را در مورد شناخت خدا، انسان، و جهان با فصاحت و بلاغت تمام بیان می کنند و آگاهی های ارزشمندی را در هریک از این زمینه ها ارائه می دهند. خطابه ها احساسات راکد انسان را در جهت ستیز با فساد و تباهی و بی عدالتی بر میانگیزند، و موعظه ها انسان را از خواب غفلت بیدار و خطراتی را که می توانند دل و روان آدمی را ضعیف و بیمار کنند یادآور می شوند.
 علي(عليه السّلام) و انسان شناسي قرآني

علي(عليه السّلام) و انسان شناسي قرآني

طرفداران اين انديشه از گذشته اي دور با روش ها و متدهاي گوناگون در پي شناخت نهاد آدمي هستند. آنها گاه از گزاره هاي ديني مدد مي گيرند و گاه تجربه، عقل و عرفان را به ياري مي طلبند. گروهي از ايشان انسان را ذاتاً خوب معرفي مي کنند و عده اي ذات انسان را بد و شرور نشان مي دهند و بعضي انسان را هم خوب و هم بد مي خوانند.
 مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

مباني فكري، انساني و اجتماعي در نهج البلاغه

به عكس در جوامعي كه انسجام و هستي آنها را بايد پيوند دروني، بدون ارتباط با مبداء و مركز خارجي، تامين و تضمين كند، اولويت با نظام است . تازه آن نظام است كه جا و مكان و موقعيت فرد و جمع را در چهارچوب خود و در قلمرو خود مشخص مي كند . نظام حاكم بر فرد و جمع است و كيفيت و نوع حاكميت نظام بر فرد و بر جمع است كه سرنوشت مساله سابق الذكر، يعني اصالت فرد يا اصالت جمع را مشخص مي كند .
Powered by TayaCMS