چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (2)

چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (2)

کمی فرزند

 

الكافي عن عمر بن أبي حسنة الجمّال :

 

شَكَوتُ إلى أبِي الحَسَنِ عليه‌السلام قِلَّةَ الوَلَدِ .

فَقالَ لي : اِستَغفِرِ اللّه‌َ ، وكُلِ البَيضَ بِالبَصَلِ .

 

الكافى

 

- به نقل از عمر بن ابى حسنه جمّال: نزد امام كاظم عليه‌السلام ، از كمىِ فرزند ، اظهار ناراحتى كردم . به من فرمود : «از خداوند ، آمرزش بطلب و تخم‌مرغ با پياز بخور» .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 466

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 634

------------------------------------------------------

 گوشت با تخم‌مرغ

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

اللَّحمُ بِالبَيضِ يَزيدُ فِي الباءَةِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

گوشت با تخم‌مرغ ، بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

دعائم الإسلام، ج‌2، ص: 145

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 634

------------------------------------------------------

 

کمی فرزندان

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

شَكا نَبِيٌّ مِنَ الأَنبِياءِ عليهم‌السلام إلَى اللّه‌ِ عز و جل قِلَّةَ النَّسلِ .

فَقالَ : كُلِ اللَّحمَ بِالبَيضِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

يكى از پيامبران ، از كمىِ فرزندان به درگاه خداوند عز و جلشكايت بُرد . خداوند فرمود : «گوشت با تخم‌مرغ بخور» .

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 466

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 634

------------------------------------------------------

 

حباری

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

لا أرى بِأَكلِ الحُبارى بَأساً ، وإنَّهُ جَيِّدٌ لِلبَواسيرِ ، ووَجَعِ الظَّهرِ ، وهُوَ مِمّا يُعينُ عَلى كَثرَةِ الجِماعِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

در خوردن هوبْره ، اشكالى نمى‌بينم . آن ، براى بواسير و دردِ كمر ، خوب است و از چيزهايى است كه بر فراوانى آميزش ، انسان را يارى مى‌رساند .

 کبوتری است که از مرغ بزرگ تر و گردن آن هم دراز تر است

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 431

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 636

------------------------------------------------------

 

حلیم

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

إنّ نَبِيّاً مِنَ الأَنبِياءِ شَكا إلَى اللّه‌ِ عز و جل الضَّعفَ ، وقِلَّةَ الجِماعِ ، فَأَمَرَهُ بِأَكلِ الهَريسَةِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

يكى از پيامبران ، از ضعف و كمىِ توان آميزش به درگاه خداوند عز و جل اظهار ناراحتى كرد . خداوند ، او را به خوردن حليم ، فرمان داد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 451

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 636

------------------------------------------------------

خوردن سویق 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

شُربُ السَّويقِ بِالزَّيتِ يُنبِتُ اللَّحمَ ، ويَشُدُّ العَظمَ ، ويُرِقُّ البَشَرَةَ ، ويَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

خوردن سويق با روغن زيتون ، گوشت مى‌رويانَد ، استخوان را استحكام مى‌بخشد ، پوست را نازك مى‌كند و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 409

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 636 سويق ، آرد گندم و جو بو داده است.

------------------------------------------------------

 

شیر تازه عسل

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

مَن تَغَيَّرَ عَلَيهِ ماءُ ظَهرِهِ ، يَنفَعُ لَهُ اللَّبَنُ الحَليبُ بِالعَسَلِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

هر كس آبِ كمرش بر وى ديگرگون شود ، شير تازه با عسل برايش سودمند است .

 

مكارم الأخلاق، ص: 165

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 638

علاّمه مجلسى مى‌گويد : در قاموس آمده است: حليب ، يعنى شير دوشيده شده ، يا شيرى كه هنوز مزه‌اش تغيير نيافته است. همچنين ديگرگون شدن آب كمر ، كنايه از عدم انعقاد نطفه فرزند از آن است .

------------------------------------------------------

 

سعد

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

اِتَّخِذوا في أسنانِكُمُ السُّعدَ ؛ فَإِنَّهُ يُطَيِّبُ الفَمَ ، ويَزيدُ فِي الجِماعِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

مُشكَك به لابه‌لاى دندان‌هاى خويش در آوريد ؛ چرا كه دهان را خوش‌بو مى‌كند و بر توان همبسترى مى‌افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 619

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 638

------------------------------------------------------

 

بوى خوش

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

إنَّ الرّيحَ الطَّيِّبَةَ تَشُدُّ القَلبَ ، وتَزيدُ فِي الجِماعِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

بوى خوش ، قلب را استوارى مى‌بخشد و بر توان همبسترى مى افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 191

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 638

در قرب الإسناد به جاى «قلب» ، «صلب» آمده است .

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه ‌السلام :

 

الرّيحُ الطَّيِّبَةُ تَشُدُّ العَقلَ ، و تَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

بوى خوش ، قلب را استوارى مى‌بخشد و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌1، ص: 419

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 638

 

------------------------------------

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

  پیشگفتار

پیشگفتار

هر چند معاد، موضوع اصلى اين كتاب را تشكيل نمى دهد، ولى از لابه لاى آن مى توان به خوبى و روشنى ابعاد گوناگون آن را دريافت . از اين رو نگارنده بر آن شده است كه در اين باره تحقيقى به عمل آورد كه نتيجه اين تحقيق و بررسى چيزى است كه در برابر خوانندگان قرار گرفته ، و به نام معاد در نهج البلاغه تقديم مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

يکى از برنامه‏ هاى مهمى که تمامى پيامبران الهى پس از خداپرستى، مردم را به آن توجه مى دادند، اعتقاد به معاد بوده است؛ زيرا در سايه اعتقاد به معاد است که هدف از آفرينش تحقق مى يابد و اعمال و رفتار انسان ارزش و معنا پيدا مى کند. از اين رو ما مسلمانان معتقديم که خداوند بارى تعالى در روز قيامت، همه انسان‏ها را دوباره زنده خواهد کرد تا در پيشگاه او، به حساب اعمال و رفتارشان رسيدگى شود.
 مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد یعنی اعتقاد خدا به منزله سرآغاز آفرینش و معاد یعنی اعتقاد به سرانجام انسان و عالم. مبدأ و معاد مجموعه اعتقادهای انسان را در بر می گیرد. از بدو پیدایش اسلام، پیشوایان دین، راه و رسم ارتباط با خدا را در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیان نموده و بر سرانجام زندگی و اعمال انسان تاکید ورزیده اند. در مقابل گروه های متعدد معنویت گرا نگاهی متفاوت به این مسأله را بیان داشته اند برخی منکر مبدأ و معاد گشته اند و برخی تفسیری غلط از آن، بیان نموده اند.
 بهشت چگونه مكانى است؟

بهشت چگونه مكانى است؟

پس اگر با ديده دل به آنچه از بهشت براى تو وصف شده است نگاهت را بدوزى، جان تو از آنچه از دنيا، همچون شهوت ها و خوشى ها و زيورها و منظره هاى دل انگيز و زيباى آن كه براى تو آفريده شده است بيزارى جسته و با انديشيدن در صداى برگ هاى درختانى كه در اثر وزش نسيم پديد مى آيد و ريشه هاى آن درختان در درون تپه هايى از مشك بر ساحل جوى هاى بهشت پنهان گرديده است، و نيز با انديشيدن در خوشه هاى مرواريد، و شاخه هاى تر و تازه آن، و ظاهر شدن آن ميوه ها به صورت هاى گوناگون، در پوست شكوفه هاى آن درختان، جان تو حيران و سرگردان و از خود بيخود مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

اين درس را به بحث مرگ و رستاخيز اختصاص داده ايم كه از پايه هاى اصلى ايمان و عمل است. امام علیه السلام در اين خطبه "خطبه 109" مطالب مختلفى را بيان كرده كه، بخشى از آن را كه درباره ى مرگ و قيامت است برايتان انتخاب كرده ايم در آغاز وضع انسانها به هنگام مرگ را مجسم مى كند مى گويد: 'وضعى كه به هنگام مرگ براى آنان پيش مى آيد وصف ناشدنى است'. "فغير موصوف ما نزل بهم".

پر بازدیدترین ها

 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

يکى از برنامه‏ هاى مهمى که تمامى پيامبران الهى پس از خداپرستى، مردم را به آن توجه مى دادند، اعتقاد به معاد بوده است؛ زيرا در سايه اعتقاد به معاد است که هدف از آفرينش تحقق مى يابد و اعمال و رفتار انسان ارزش و معنا پيدا مى کند. از اين رو ما مسلمانان معتقديم که خداوند بارى تعالى در روز قيامت، همه انسان‏ها را دوباره زنده خواهد کرد تا در پيشگاه او، به حساب اعمال و رفتارشان رسيدگى شود.
 مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد در نهج البلاغه ، با نگاه تطبیقی به معنویت‌های کاذب

مبدأ و معاد یعنی اعتقاد خدا به منزله سرآغاز آفرینش و معاد یعنی اعتقاد به سرانجام انسان و عالم. مبدأ و معاد مجموعه اعتقادهای انسان را در بر می گیرد. از بدو پیدایش اسلام، پیشوایان دین، راه و رسم ارتباط با خدا را در زندگی فردی و اجتماعی انسان بیان نموده و بر سرانجام زندگی و اعمال انسان تاکید ورزیده اند. در مقابل گروه های متعدد معنویت گرا نگاهی متفاوت به این مسأله را بیان داشته اند برخی منکر مبدأ و معاد گشته اند و برخی تفسیری غلط از آن، بیان نموده اند.
 بهشت چگونه مكانى است؟

بهشت چگونه مكانى است؟

پس اگر با ديده دل به آنچه از بهشت براى تو وصف شده است نگاهت را بدوزى، جان تو از آنچه از دنيا، همچون شهوت ها و خوشى ها و زيورها و منظره هاى دل انگيز و زيباى آن كه براى تو آفريده شده است بيزارى جسته و با انديشيدن در صداى برگ هاى درختانى كه در اثر وزش نسيم پديد مى آيد و ريشه هاى آن درختان در درون تپه هايى از مشك بر ساحل جوى هاى بهشت پنهان گرديده است، و نيز با انديشيدن در خوشه هاى مرواريد، و شاخه هاى تر و تازه آن، و ظاهر شدن آن ميوه ها به صورت هاى گوناگون، در پوست شكوفه هاى آن درختان، جان تو حيران و سرگردان و از خود بيخود مى گردد.
 معاد در نهج البلاغه

معاد در نهج البلاغه

اين درس را به بحث مرگ و رستاخيز اختصاص داده ايم كه از پايه هاى اصلى ايمان و عمل است. امام علیه السلام در اين خطبه "خطبه 109" مطالب مختلفى را بيان كرده كه، بخشى از آن را كه درباره ى مرگ و قيامت است برايتان انتخاب كرده ايم در آغاز وضع انسانها به هنگام مرگ را مجسم مى كند مى گويد: 'وضعى كه به هنگام مرگ براى آنان پيش مى آيد وصف ناشدنى است'. "فغير موصوف ما نزل بهم".
  پیشگفتار

پیشگفتار

هر چند معاد، موضوع اصلى اين كتاب را تشكيل نمى دهد، ولى از لابه لاى آن مى توان به خوبى و روشنى ابعاد گوناگون آن را دريافت . از اين رو نگارنده بر آن شده است كه در اين باره تحقيقى به عمل آورد كه نتيجه اين تحقيق و بررسى چيزى است كه در برابر خوانندگان قرار گرفته ، و به نام معاد در نهج البلاغه تقديم مى گردد.
Powered by TayaCMS