چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (4)

چه چيزهايي نيروي جنسي را تقويت مي كند؟ (4)

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

إنَّ الرّيحَ الطَّيِّبَةَ تَشُدُّ القَلبَ ، وتَزيدُ فِي الجِماعِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

بوى خوش ، قلب را استوارى مى‌بخشد و بر توان همبسترى مى‌افزايد.

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌13، ص: 191

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 236

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

أكثِروا مِنَ الباذَنجانِ عِندَ جِدادِ النَّخلِ ؛ فَإِنَّهُ شِفاءٌ مِن كُلِّ داءٍ ، ويَزيدُ في بَهاءِ الوَجهِ ، ويُلَيِّنُ العُروقَ ، ويَزيدُ في ماءِ الصُّلبِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

در هنگام خرماچينى ، فراوان بادنجان (/ بادمجان) بخوريد؛ چرا كه شفاى هر درد است ، بر روشنىِ چهره مى‌افزايد ، رگ‌ها را نرم مى‌كند و آب كمر (نيروى جنسى) را افزون مى‌سازد.

 

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌16، ص: 430

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 236

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

كُلُوا التّينَ الرَّطبَ وَاليابِسَ ؛ فَإِنَّهُ يَزيدُ فِي الجِماعِ ، ويَقطَعُ البَواسيرَ ، ويَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ والإبرِدَةِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

انجير ، تازه و خشك ، بخوريد ؛ چرا كه بر قدرت همبسترى مى‌افزايد ، بواسير را ريشه كن مى‌كند و براى درمان نِقرِس و سردىِ مزاج ، سودمند است .

 

مكارم الأخلاق، ص: 174

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 442

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

الجَزَرُ أمانٌ مِنَ القولَنجِ وَالبَواسيرِ ، ويُعينُ عَلَى الجِماعِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

زردك ، مايه ايمنى از قولنج و بواسير است و توانِ نزديكى را تقويت مى‌كند .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 599

 دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 442

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

شُربُ السَّويقِ بِالزَّيتِ يُنبِتُ اللَّحمَ ، ويَشُدُّ العَظمَ ، ويُرِقُّ البَشَرَةَ ، ويَزيدُ فِي الباهِ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

نوشيدن سويقى كه با روغن زيتون فراهم آمده باشد ، گوشت را مى‌روياند ، استخوان را استحكام مى‌بخشد ، پوست را نازك مى‌كند و بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 409 -410

دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 480

------------------------------------------------------

  

الإمام الباقر عليه‌السلام :

 

مَن عَدِمَ الوَلَدَ فَليَأكُلِ البَيضَ وَليُكثِر مِنهُ ؛ فَإِنَّهُ يُكثِرُ النَّسلَ .

 

امام باقر عليه‌السلام :

 

هر كس فرزند ندارد ، تخم‌مرغ بخورد و فراوان از آن بهره ببرد ؛ چرا كه نسل را مى‌افزايد .

 

 

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‌16، ص: 358

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الصادق عليه‌السلام :

 

مَن عَدِمَ الوَلَدَ ، فَليَأكُلِ البَيضَ وَليُكثِر مِنهُ .

 

امام صادق عليه‌السلام :

 

هر كس فرزند ندارد ، تخم‌مرغ بخورد .

 

 

وسائل الشيعة، ج‌25، ص: 80

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

كَثرَةُ أكلِ البَيضِ تَزيدُ فِي الوَلَدِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

فراوان خوردن تخم‌مرغ ، فرزند را افزون مى‌سازد .

 

 

الكافي (ط - دارالحديث)، ج‌12، ص: 467

 دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 224

------------------------------------------------------

 

الإمام الكاظم عليه‌السلام :

 

مَن أكَلَ البَيضَ وَالبَصَلَ وَالزَّيتَ زادَ في جِماعِهِ .

 

امام كاظم عليه‌السلام :

 

هر كس تخم‌مرغ و پياز و روغن زيتون بخورد ، بر توان جنسى او افزوده مى‌شود .

 

مكارم الأخلاق، ص: 195

دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 226

------------------------------------------------------

 

رسول اللّه‌ صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

اللَّحمُ بِالبَيضِ يَزيدُ فِي الباءَةِ .

 

پيامبر خدا صلى‌ الله ‌عليه و ‌آله و سلّم :

 

گوشت با تخم‌مرغ ، بر توان جنسى مى‌افزايد .

 

 

دعائم الإسلام، ج‌2، ص: 145

 دانش نامه احاديث پزشكي : 2 / 228

در السرائر ، حديث ، چنين آغاز مى‌شود: «روايت شده است كه خوردن گوشت...» .

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سهيم بودن نسلهاي آينده در اعمال گذشتگان

سهيم بودن نسلهاي آينده در اعمال گذشتگان

تمام مؤمنان امروز، و آنها که در رحم مادرانند و هنوز متولّد نشده اند يا کسانى که قرنها بعد از اين از صلب پدران در رحم مادران منتقل و سپس متولّد و بزرگ مى شوند، در ميدان جنگ «جمل» حضور داشته اند! چرا که اين يک مبارزه شخصى بر سر قدرت نبود، بلکه پيکار صفوف طرفداران حق در برابر باطل بود و اين دو صف همچون رگه هاى آب شيرين و شور تا «نفخ صور» جريان دارد و مؤمنان راستين در هر زمان و مکان در مسير جريان حق و در برابر جريان باطل به مبارزه مى خيزند و همه در نتايج مبارزات يکديگر و افتخارات و برکات و پاداشهاى آن سهيم اند.
No image

اطلاعات عمومی (1)

حضرت علی(علیه السلام)در مورد مسلمان واقعی می‌فرماید: مسلمان واقعی كسی است كه مسلمانان از زبان و دستش در امان باشند مگر آن جا كه حق اقتضا كند. و آزار رساندن به هیچ مسلمانی جز در مواردی كه موجبی( به حكم خدا) داشته باشد روا نیست.
بهترین ترجمه های نهج البلاغه کدامند؟

بهترین ترجمه های نهج البلاغه کدامند؟

گاهی در بعضی مجالس دینی و مذهبی پاره ای از کلمات این کتاب را خوانده و معنی می کردم. شنوندگان به شگفت آمده و می گفتند: اگر علما و رجال دینی ترجمه فرمایشات امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه را به طوری که در خور فهم فارسی زبانان باشد نوشته بودند، همه از آن بهره مند می شدند ولی افسوس که از ترجمه و شرح هایی که در دسترس است، چنا نکه باید استفاده نمی شد. بنابراین بر نگارنده واجب شد که دست از کار بردارم و این کتاب جلیل را به زبان فارسی سلیس و روان ترجمه کنم.
كتابي معتبرتر از نهج البلاغه

كتابي معتبرتر از نهج البلاغه

گروهى از هوى پرستان مى گويند: بسيارى از نهج البلاغه گفتارهايى برساخته است كه گروهى از سخنوران شيعه آنها را پديد آورده اند و شايد هم برخى از آنها را به سيد رضى نسبت داده اند. اينان كسانى اند كه تعصّب ديده هايشان را كور كرده و از سر كجروى و ناآگاهى به سخن و شيوه هاى سخنورى ، از راه روشن روى برتافته، و كجراهه در پيش گرفته اند
تفاسير نهج البلاغه

تفاسير نهج البلاغه

ترجمه اى كه مؤلف براى متن نهج البلاغه ارائه مى دهد ترجمه اى روان است، گرچه كه بلاغت و فصاحت متن پارسى شده به متن عربى نمى رسد، چونان كه مؤلف خود نيز در مقدمه كوتاهى بر جلد نخست بدين حقيقت تصريح مى كند كه «هيچ ترجمه اى هر اندازه هم دقيق باشد نمى تواند معنايى را از زبانى به زبان ديگر چنان منتقل نمايد كه هيچ گونه تغيير و تصرفى در آن معنا صورت نگيرد

پر بازدیدترین ها

 بررسي‌ نظام‌ غايي‌ قرآن‌، در نهج‌البلاغه‌

بررسي‌ نظام‌ غايي‌ قرآن‌، در نهج‌البلاغه‌

آن‌ فاعل‌ غيرمتناهي‌ هم‌،اوّل‌، و مبدأ فاعلي‌ بالذات‌ تمام‌ ماسوي‌ است‌؛ و هم‌، آخِر، و مبدأ غايي‌ بالذات‌همة‌ ماعدي‌. هدفمند بودن‌ نظام‌ هستي‌ ـ كه‌ قرآن‌ تكويني‌ است‌ ـ و نيز هدفدار بودن‌قرآن‌ حكيم‌ ـ كه‌ جهان‌ تدويني‌ است‌ ـ بر اساس‌ دو اسم‌ از اسماي‌ حسناي‌خداوند خواهد بود.
 بررسي‌ نظام‌ فاعلي‌ قرآن‌ در نهج‌البلاغه‌

بررسي‌ نظام‌ فاعلي‌ قرآن‌ در نهج‌البلاغه‌

بهترين‌ وجه‌ معقول‌ آفرينش‌ جهان‌، همانا تجلّي‌ است‌؛ كه‌ از ظريف‌ترين‌ تعبيرهاي‌ قرآني‌ و روايي‌ است‌، چنان‌كه‌ در آية‌ «فلما تجلي‌ ربه‌ للجبل‌ جعله‌ دكّا وخرّ موسي‌ صعقا» آمده‌ است‌. و در جريان‌ معاد هم‌، تلويحاً به‌ آن‌ اشاره‌ شده‌است‌؛ زيرا، خداوند در آية‌ «قل‌ اءنما علمها عند ربّي‌ لايُجَليها لوقتها الا هو»، تجلية‌ساعت‌ و قيامت‌ را به‌ خود اِسناد داده‌ است‌ و چون‌ در قيامت‌ كبرا و حشر اكبر،تمام‌ اشخاص‌ و اشيا به‌ عنوان‌ مبدأ قابلي‌ حضور و ظهور دارند نه‌ به‌ عنوان‌مبدأ فاعلي‌ ـ زيرا همة‌ آن‌ها، تحت‌ قهر حاكم‌اند ـ بنابراين‌، تنها عامل‌ تجلّي‌قيامت‌، ظهور خود خداوندِ متجلّي‌ خواهد بود.
 بررسي‌ نظام‌ داخلي‌ قرآن‌ در نهج‌البلاغه‌

بررسي‌ نظام‌ داخلي‌ قرآن‌ در نهج‌البلاغه‌

همين‌ معنا، درباره‌ قرآن‌ تدويني‌ ـنيزـ صادق‌ است‌. يعني‌ اگر كسي‌درباره‌ نظام‌ معرفتي‌ قرآن‌ ـ كه‌ جهان‌ علمي‌ است‌ ـ صحيح‌ بيانديشد و پرسش‌استواري‌ ارايه‌ كند، پاسخ‌ صائب‌ خود را از قرآن‌ كريم‌ دريافت‌ مي‌كند؛ ولي‌اگر كسي‌ در اين‌ باره‌ درست‌ فكر نكند، و سؤال‌ متقن‌ و مشخصي‌ را عرضه‌ندارد، اصلاً پاسخي‌ از قرآن‌ نمي‌شنود؛ و اگر در اثر خامي‌ و كژ راهه‌ رفتن‌،سؤال‌ ناصوابي‌ را مطرح‌ كند، پاسخ‌ غلطي‌ را بر قرآن‌ صائب‌ صامت‌ تحميل‌ مي‌كند.
No image

نامه 70 نهج البلاغه : روش برخورد با پديده فرار

موضوع نامه 70 نهج البلاغه درباره "روش برخورد با پديده فرار" است.
No image

خطبه 32 نهج البلاغه بخش 4 : روش برخورد با دنيا

خطبه 32 نهج البلاغه بخش 4 به موضوع "روش برخورد با دنيا" می پردازد.
Powered by TayaCMS