آرایش زن

آرایش زن

1- مَكَارِمُ الْأَخْلَاقِ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ: قُلْتُ لَهُ الْمَرْأَةُ تَجْعَلُ فِي رَأْسِهَا الْقَرَامِلَ قَالَ يَصْلُحُ لَهَا الصُّوفُ وَ مَا كَانَ مِنْ شَعْرِ الْمَرْأَةِ نَفْسِهَا وَ كَرِهَ أَنْ تُوصِلَ الْمَرْأَةُ مِنْ شَعْرِ غَيْرِهَا فَإِنْ وَصَلَتْ بِشَعْرِهَا الصُّوفَ أَوْ شَعْرَ نَفْسِهَا فَلَا بَأْسَ بِهِ‌.[1]

سليمان بن خالد گفت: به امام علیه السلام گفتم آیا زن می تواند در سر خود پيوندى از مو قرار دهد؟ فرمود: از پشم يا موى خودش بد نيست و از موى ديگرى بد است.

2- مَكَارِمُ الْأَخْلَاقِ عَنْ عَمَّارٍ السَّابَاطِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ النَّاسَ يَرْوُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص لَعَنَ الْوَاصِلَةَ وَ الْمَوْصُولَةَ قَالَ فَقَالَ نَعَمْ قُلْتُ الَّتِي تَمْشُطُ وَ تَجْعَلُ فِي الشَّعْرِ الْقَرَامِلَ قَالَ فَقَالَ لِي لَيْسَ بِهَذَا بَأْسٌ قُلْتُ فَمَا الْوَاصِلَةُ وَ الْمَوْصُولَةُ قَالَ الْفَاجِرَةُ وَ الْقَوَّادَةُ. [2]

عمار ساباطى گفت: به امام صادق علیه السّلام گفتم: مردم از رسول خدا صلی الله علیه و آله روايت می کنند که «وصل کننده و وصل شده» را لعن كرده است؟ فرمود: آرى. گفتم: به معنای زنی است که آرایش می کند و در موها، پيوند می‌نهد؟ فرمود: اين که اشکالی ندارد. گفتم: پس منظور از «وصل کننده و وصل شده» چه باشد؟ فرمود: زن زناکار و زن دلال برای زنا.

3- مَكَارِمُ الْأَخْلَاقِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَصِّ النَّوَاصِي تُرِيدُ بِهِ الْمَرْأَةُ الزِّينَةَ لِزَوْجِهَا وَ عَنِ الْحَفِ وَ الْقَرَامِلِ وَ الصُّوفِ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ قَالَ لَا بَأْسَ بِذَلِكَ كُلِّهِ‌. [3]

از امام صادق علیه السلام سوال شد: آیا زن می تواند با چیدن موهای پیشانی و بند انداختن و پیوند زدن رشته‌هاى پشمى به گيسوان خود و چیز هایی شبیه به اینها خود را برای شوهرش آرایش کند؟ فرمود: هیچ یک از اینها اشکالی ندارد.

4- مَكَارِمُ الْأَخْلَاقِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‌ لَا يَحِلُّ لِامْرَأَةٍ إِذَا هِيَ حَاضَتْ أَنْ تَتَّخِذَ قُصَّةً وَ لَا جُمَّة[4]

امام صادق از پدرانش علیهم السّلام، از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: روا نيست زنى كه در حيض است، زلف بنهد يا موى خود را گرد سازد.



[1] . بحار 73/105/1

[2] . بحار 73/105/1

[3] . بحار 73/105/1

[4] . بحار 73/105/1

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

وسوسه های شیطانی وعواقب بد اعمال نامشروع

در این متن به وسوسه های شیطانی وعواقب بد اعمال نامشروع با موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات پرداخته شده است.
No image

نقش شیطان در حرام خواری

در این متن به نقش شیطان در حرام خواری با موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات پرداخته شده است.
No image

شیطان درنهج البلاغه

در این بخش متن سخنرانی با عنوان شیطان درنهج البلاغه در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
No image

رحمت الهی، عامل دوری از شیطان

در این بخش متن سخنرانی با عنوان رحمت الهی، عامل دوری از شیطان در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
No image

خطابات قرآن و روایات در برحذر داشتن از شیطان

در این بخش متن سخنرانی با عنوان خطابات قرآن و روایات در برحذر داشتن از شیطان در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

رحمت الهی، عامل دوری از شیطان

در این بخش متن سخنرانی با عنوان رحمت الهی، عامل دوری از شیطان در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
No image

خطابات قرآن و روایات در برحذر داشتن از شیطان

در این بخش متن سخنرانی با عنوان خطابات قرآن و روایات در برحذر داشتن از شیطان در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
No image

نقش شیطان در حرام خواری

در این متن به نقش شیطان در حرام خواری با موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات پرداخته شده است.
No image

شیطان درنهج البلاغه

در این بخش متن سخنرانی با عنوان شیطان درنهج البلاغه در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
No image

ثمرات تبعیت از شیاطین

در این بخش متن سخنرانی با عنوان ثمرات تبعیت از شیاطین در موضوع شیطان از منظر قرآن و روایات آورده شده است.
Powered by TayaCMS