چهارصد نکته قرآنی - نکته 31: نعمت های ویژه خداوند

چهارصد نکته قرآنی - نکته 31: نعمت های ویژه خداوند

(1)

ممکن است مراد از علمی که به حضرت داود و سلیمان داده شده علم قضاوت باشد، به دلیل آیه ی «و آتیناه الحکمه و فصل الخطاب»(2) یعنی ما به داوود حکمت و قضاوت مرحمت کردیم. و نیز به دلیل آیه ی «کلاّ آتینا حکماً و علما»(3) و شاید هم مراد از علم، علم گفتگو با پرندگان باشد به دلیل آیه ی «علّمنا منطق الطّیر»(4) و شاید علم زره بافی باشد؛ «و علّمناه صَنعه لبوس»(5) امّا بهتر این است که علم را به طور عام معنا کنیم، یعنی علم اداره ی کشور.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

معرفت، شرط همراهی ولایت

در این بخش متن سخنرانی با عنوان معرفت، شرط همراهی ولایت در موضوع معرفت در اسلام آورده شده است.
No image

معرفت به مسائل الهی

در این متن به معرفت به مسائل الهی با موضوع معرفت در اسلام پرداخته شده است.
No image

مراتب معرفت و کمال

در این متن به مراتب معرفت و کمال با موضوع معرفت در اسلام پرداخته شده است.
No image

محورهای کسب معرفت در قرآن

در این بخش متن سخنرانی با عنوان محورهای کسب معرفت در قرآن در موضوع معرفت در اسلام آورده شده است.
No image

کسب معرفت، هدف خلقت انسان

متن سخنرانی کسب معرفت، هدف خلقت انسان در موضوع معرفت در اسلام در این بخش قرار دارد.

پر بازدیدترین ها

No image

مراتب معرفت و کمال

در این متن به مراتب معرفت و کمال با موضوع معرفت در اسلام پرداخته شده است.
No image

پاسخ گویی ابزارهای کسب معرفت در قیامت

در این بخش متن سخنرانی با عنوان پاسخ گویی ابزارهای کسب معرفت در قیامت در موضوع معرفت در اسلام آورده شده است.
No image

شناخت خدا از راه معرفت

در این بخش متن سخنرانی با عنوان شناخت خدا از راه معرفت در موضوع معرفت در اسلام آورده شده است.
No image

عقل متکی به معرفت دینی

در این بخش متن سخنرانی با عنوان عقل متکی به معرفت دینی در موضوع معرفت در اسلام آورده شده است.
No image

معرفت به مسائل الهی

در این متن به معرفت به مسائل الهی با موضوع معرفت در اسلام پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS