چهارصد نکته قرآنی - نکته 28: آفریده های خدا و تولیدات انسان

چهارصد نکته قرآنی - نکته 28: آفریده های خدا و تولیدات انسان

آفریده های خداوند با تولیدات انسان تفاوت هایی دارد، از جمله:

1. تولیدات انسان محدود و در بعضی زمینه ها تولید دارد، امّا خداوند همه چیز را می آفریند. «خلق کلّ شی ء»(6)

2. تولیدات انسان گاهی لغو است، امّا خداوند همه چیز را هدفمند آفریده است. «خلق اللّه السّموات و الارض بالحق»(7)

3. در تولیدات انسان افراط و تفریط است، امّا آفرینش خداوند به اندازه است. «انا کل شی ء خلقناه بقدر»(8)

4. تولیدگران معمولاً پس از تولید نظارتی بر تولید ندارد، امّا خداوند هرگز از آفرینش عاجز نمی شود. «و لم یعی بخلقهن»(9)

5. تولیدگر معمولاً پس از تولید نظارتی از تولید ندارد، امّا خداوند هرگز از مخلوقاتش غافل نمی شود. «و ما کنا عن الخلق غافلین»(10)

6. انسان گاهی از تولید خسته و کسل می شود، امّا خداوند هرگز از آفرینش خسته نمی شود

ص:36


1- 172. نحل، 125.

2- 173. نساء، 86.

3- 174. زمر، 18.

4- 175. اسراء، 34.

5- 176. بقره، 138.

6- 177. انعام، 101.

7- 178. جاثیه، 22؛ عنکبوت، 44؛ روم، 8.

8- 179. قمر، 49.

9- 180. احقاف، 33.

10- 181. مؤمنون، 17.

. «ما مسّنا من لغوب»(1)

7. خداوند، از طریق زوجیت، بقای موجودات را تضمین نموده است. «و من کل شی ءٍ خلقنا زوجین»(2)

8. خدا، همه آفریده های خود را هدایت تکوینی می کند. «اعطی کل شی ء خلقه ثم هدی»(3)

9. همه آفریده ها، در نهایت به سوی او بازمی گردند. «خلق السّموات و الارض... الیه المصیر»(4)

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن

در این بخش "شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن" با موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بررسی می شود.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
Powered by TayaCMS