اهميت محبت به همسر

اهميت محبت به همسر

برکات ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ

آداب تازه مولود

محبت و ابراز علاقه به همسر

کلید واژه ها: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ- آداب تازه مولود- تربت کربلا- محبت به همسر- ابراز علاقه.

برکات ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ

پیامبر خدا صلی الله... فرمودند: «مَنْ كَانَ آخِرُ كَلَامِهِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ دَخَلَ الْجَنَّةَ »[1]؛ کسی که آخرین کلام و گفتارش کلمه طیبه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» باشد (یعنی با گفتن «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» روحش از بدنش بیرون برود) داخل بهشت می شود.

اولین کلامی که سفارش شده به فرزند خود یاد بدهید کلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» است. اول چیزی که سفارش شده در گوش بچه تازه به دنیا آمده بگوئید اذان است که با «اللَّهُ» ;شروع می شود و با «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» ختم پیدا می کند.

آداب تازه مولود

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: اگر مردم می توانستند کام بچه هایشان را از آب فرات بگیرند، همه آن ها از شیعیان من می شدند. «حَنِّكُوا أَوْلَادَكُمْ بِتُرْبَةِ الْحُسَيْنِ( علیه السلام )فَإِنَّهَا أَمَانٌ»[2]. «حَنِّكُوا أَوْلَادَكُمْ بِمَاءِ الْفُرَاتِ»[3]. آن جرقِّه اول خیلی مهم است؛ یعنی بچه ای که به دنیا آمده، هم بدنش و هم روحش دست نخورده است، مانند کاغذی است که در آن چیزی نوشته نشده است. خیلی مهم است که اولین حرف را چه کسی می نویسد و چه می نویسد. یکی از مراجع عراق می گفت: در عراق، طائفه ای سابعی مذهب بودند (در اهواز هم هستند معمولا طلا فروش هستند و آداب مذهبی مخصوصی دارند). روزی یکی از آن ها آمد و شیعه شد در حالی که خانواده اش همه سابعی مذهب بودند. حساس شدم که چرا شیعه شد با این که همه طائفه اش سابعی مذهب اند. رفتیم از خانواده اش تحقیق کردیم، مادرش گفت: «وقتی بچه ای به دنیا می آید آداب و دستوراتی در مورد بچه تازه متولد شده داریم. زمانی که بچه ام متولد شد روحانی خودمان را پیدا نکردیم برای همین بچه ام را پیش روحانی شیعه ای که نزدیک منزلمان بود بردیم و به ایشان دادیم. روحانی شیعی تو گوش بچه چیزی گفت، فکر می کنم آن چیزی که گفته است این بچه را گمراه کرده است». آن روحانی با اذان و اقامه استارت بچه را زده بود. زمانی که بچه به دنیا می آید یک مقدار گرده تربت امام حسین علیه السلام را در آب ولرم حل کنید (اگر آب فرات باشد بهتراست) و کام بچه را با نور و یاد امام حسین علیه السلام بگیرید؛ تا بچه اتان حسینی بشود.

محبت و ابراز علاقه به همسر

پیامبر خدا صلی الله... فرمودند:«قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّي أُحِبُّكِ لَا يَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً»[4]، وقتی مردی به همسرش بگوید دوستت دارم، این ابراز علاقه، هیچ وقت از دل همسرش بیرون نمی رود. ;چرا مرد شست ساله که قدش خمیده شده است به من می گوید: حاج آقا! شما با صداو سیما رابطه دارید، بیا به این ها بگو اخبار را مجری مرد بگوید. چرا زن می آید می گوید؟ بعد هم که زن می آید اخبار بگوید، می گوید: «شنونده گان عزیز» من حالم بد می شود. به آن ها بگو عزیز نگویند. آدم پیر و رو به قبله این حرف ها را می گوید. همینه که می گویند دود از کنده بلند می شه. این ها به خاطر این;است که در خانه از محبت ;و احساس اشباع نشده است. محبت ندیده است و الا نباید این اندازه آتشش تند باشد. این ها را باید خودمان از راه حلال اشباع بکنیم. پیامبر خدا ما را به محبت کردن به همسرمان تشویق می کند و این محبت کردن ها باعث می شود نفسمان را در کانون خانواده اشباء کنیم.

حجه الاسلام و المسلمین فرحزاد


[1] . من لايحضره الفقيه/شیخ صدوق/1/132/باب غسل الميت ..... ص : 131.

[2] . تهذيب الأحكام/شیخ طوسی/6/74/ 22- باب حد حرم الحسين ع و فضل كربلا...ص:71.

[3] . الكافي/شیخ کلینی/6/24/ باب ما يفعل بالمولود من التحنيك و غیره اذاولد...ص:23.

[4] . الكافي/شیخ کلینی/ 5/569/ باب نوادر ..... ص : 554.

جدیدترین ها در این موضوع

آثار گناه

آثار گناه

در این بخش به بیان موضوع "آثار گناه" پرداخته شده است.
 آثار و نتایج پرهیز از شهوات

آثار و نتایج پرهیز از شهوات

در این بخش به موضوع " آثار و نتایج پرهیز از شهوات " اشاره شده است.
ثمرات ترک گناه

ثمرات ترک گناه

در این بخش "ثمرات ترک گناه" بیان شده است.
ریشه یابی گناهان

ریشه یابی گناهان

در این بخش به موضوع "ریشه یابی گناهان" پرداخته شده است.
گناه مانع رسیدن به بهشت

گناه مانع رسیدن به بهشت

در این بخش موضوع "گناه مانع رسیدن به بهشت" بیان شده است.
Powered by TayaCMS