چهارصد نکته قرآنی - نکته 31: نعمت های ویژه خداوند

چهارصد نکته قرآنی - نکته 31: نعمت های ویژه خداوند

(1)

ممکن است مراد از علمی که به حضرت داود و سلیمان داده شده علم قضاوت باشد، به دلیل آیه ی «و آتیناه الحکمه و فصل الخطاب»(2) یعنی ما به داوود حکمت و قضاوت مرحمت کردیم. و نیز به دلیل آیه ی «کلاّ آتینا حکماً و علما»(3) و شاید هم مراد از علم، علم گفتگو با پرندگان باشد به دلیل آیه ی «علّمنا منطق الطّیر»(4) و شاید علم زره بافی باشد؛ «و علّمناه صَنعه لبوس»(5) امّا بهتر این است که علم را به طور عام معنا کنیم، یعنی علم اداره ی کشور.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

احترام به والدین

در این بخش موضوع "احترام به والدین" مطرح شده است.
No image

آثار شوم بد خلقی و غضب

در این بخش "آثار شوم بد خلقی و غضب" مطرح شده است.
No image

سوء ظن به خدا

در این بخش موضوع "سوء ظن به خدا" مطرح شده است.
No image

ضرورت دوری از دنیا پرستی

در این بخش به موضوع "ضرورت دوری از دنیا پرستی " پرداخته شده است.
No image

عواقب شهوت رانی

در این بخش "عواقب شهوت رانی" مطرح شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

سوء ظن به خدا

در این بخش موضوع "سوء ظن به خدا" مطرح شده است.
No image

عواقب شهوت رانی

در این بخش "عواقب شهوت رانی" مطرح شده است.
No image

غرور، عامل سقوط در رذائل

در این بخش موضوع "غرور، عامل سقوط در رذائل" بیان شده است.
No image

کینه توزی، مانع رحمت الهی

در این بخش به موضوع "کینه توزی، مانع رحمت الهی " پرداخته شده است.
No image

آثار شوم بد خلقی و غضب

در این بخش "آثار شوم بد خلقی و غضب" مطرح شده است.
Powered by TayaCMS