امام زمان (سلام الله علیه) در کتب آسمانی

امام زمان (سلام الله علیه) در کتب آسمانی

امام زمان (سلام الله علیه) در کتب آسمانی

اعتقاد به امام زمان در کتاب زبور

امام زمان عصاره تمام انبیاء

صیحه آسمانی

یاران امام زمان(عج)

روضه

امام زمان (سلام الله علیه) در کتب آسمانی

اعوذ بالله من الشیطان العین الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه والسلام علی سید الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد(صلی الله علیه وآله و سلم) الطیبن الطاهرین المعصومین المکرمین و لعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین.

"اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً"

الا که نور خدایی خدا کند که بیایی

تو سر غیبت نمایی خدا کند که بیایی

به هر نفسی که توانم تو را همیشه بخوانم

الا که هستی مایی خدا کند که بیایی

تو احترام حریمی تو افتخار کلیمی

تو یادگار منایی خدا کند که بیایی

یابن العسکری تو زمزمی عرفاتی

تو زمزمی تو فراتی تو مشعری عرفاتی

تو رمز آب بقایی خدا کند که بیایی

یه جمله دیگرش را بگم

تو را به عصمت زهرا بیا زغیبت کبری

تو را به عصمت زهرا بیا زغیبت کبری

دگر بس است جدایی خدا کند که بیایی

یا صاحب الزمان یا صاحب الزمان

به به یا صاحب الزمان

هدیه به پیشگاه مقدس و منور آقا حجت بن الحسن العسکری(عج) واجداد طاهرینش صلوات جلیل ختم کنید.

هدیه به محضر امام، شهدا، مراجع تقلید، علما و بزرگان و خیرین، اساتید، منسوبین به جمع حاضر، گذشتگان خودتان، گذشتگان از بانیان و خدمتگزاران این محفل، و به جهت سلامتی همه شیعیان حضرت مهدی(عج) سلامتی مراجع، رهبر معظم انقلاب، سلامتی خودتان و خانواده شریفتان و شفای مریضهایتان یک صلوات حسینی ختم کنید.

وعده کردیم روز جمعه بحثمان بحث امام زمان (علیه السلام) باشد، خیلی بده که انسان در هفته یک روزش را یک مقداری بیشتر به یاد امام زمان نباشد. هر روزمان باید اینطوری باشد.

خدا رحمت کند مرحوم حاج آقا رضا بهاءالدینی در قنوت نمازش دعای سلامتی را میخواند، گفتند آقا دعایت را عوض کردی؟ آقا فرمودند که در عرفات از خود آقا به من پیام رسید که حاج آقا رضا در قنوت نمازت "اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ..." را بخوان.

گاهی اوقات حتی تا یک ماه میشود که آدم به فکر امام زمان نیست، یک هفته میگذرد به فکر آقا نیست. توی این ده تا مجلس یک مجلسش را عیب ندارد.

اعتقاد به امام زمان در کتاب زبور

عقیده به امام زمان فقط مخصوص به شیعه نیست،ما شیعیان فکر میکنیم که مهدی صاحب الزمان فقط مال ماست، و ما فقط اعتقاد داریم، نه. در کتاب زبور به امام زمان میگویند قیدمو، در کتاب تورات به امام زمان یهودیان میگوید ماشع، مسیحیان هم به امام زمان اعتقاد دارندو در انجیلشان به امام زمان میگوید مسیح الزمان، در انجیل فرنگیان به امام زمان میگویند مهید آخر یعنی مهدی آخر. در کتاب زرتشت به امام زمان میگویند سروش ایزد در کتاب رومیان به امام زمان میگوید فردوس الاکبر، حتی هندوان آتش پرست آنهایی که کتاب مقدسی برای خودشان دارند آنها هم میگویند یک مصلحی باید بیاد یکی باید باید تام مردم را نجات بده اسمش را گذاشته اند لمپتارا.

پس اعتقاد به امام زمان مخصوص ماها نیست. اما بعضیها میگویند در کتابهای تورات و انجیل و زبور و همه کتب اسم همه امام زمان مصلح آمده توی قرآن ما کجاست؟ در قرآن بیش از 230 آیه به من گوش بدید بیش از 230 آیه یا بعضیها میگویند 250 آیه مربوط به حجت ابن الحسن است یا اسمش را گفته یا از اصحابش گفته یا از حکومتش گفته. مربوط به امام زمان است. من فقط چند تا اسمش را بگویم که اگر بخواهم هر کدام از اینها را بگویم یک شب وقت میخواهد. یکی از اسامی امام زمان که همگی حفظید اواخر قرآن کریم "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * وَ الْعَصْرِ" والعصر کی قسم میخورد؟ به خدا. به چی قسم میخورد عصر یعنی چه بعضی از تفاسیر را نگاه کنید بعضیها نوشته عصر یعنی عصاره روز چکیده روز نزدیک غروب آفتاب بعضیها میگویند عصر یعنی بعثت خاتم انبیاء محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله و سلم)، بعضی ها میگویند عصر یعنی عصر برزخ، برخی میگویند عصر یعنی عصر قیامت، بعضیها میگویند عصر یعنی عصر ظهور امام زمان. سید هاشم بحرانی در کتاب برهانش عن الصادق "الْعَصْرُ: عَصْرُ خُرُوجِ الْقَائِمِ (علیه السلام) " (1) عصر خروج امام زمان.

خدا رحمت کند امام را میفرمود چرا عصر خروج، روایت هم داریم والعصر یعنی قسم به خود امام زمان.

روایتهایی هم امام دارد قسم به خود مهدی که عصاره همه انبیاء است اگر هیچ کس این عصر را متوجه نشود شما کاشانی ها چون در بحث گلاب و گلابگیری خوب متوجه هستید این واژه را خوب میفهمید عصاره گیری هر چه خوبان همه دارند تو هم تنها داری هم یکجا داری.

هر چه دارن انبیاء و اولیاء در وجودش آفریده کبریا

امام زمان عصاره تمام انبیاء

عصاره تمام انبیاء امام زمان (علیه السلام) است. عصاره گیری تو کارگاه هایی که گلاب گیری میکنند خالص خالصش. والعصر امام میفرماید قسم به خود مهدی والعصر یعنی خودش که یکی از اسامی امام زمان عصر است. خدا به چیز بیخودی و عادی قسم نمیخورد باید مورد قسم خدا از آیات و نشانه ها باشد. چه آیه و نشانهای بالاتر از خود وجود امام زمان است. والعصر قسم به مهدی (علیه السلام) این یک اسم.

اسم دوم فجر، هم در سوره مبارکه فجر "وَ الْفَجْرِ * وَ لَیالٍ عَشْرٍ" که امام صادق فرمود فجر یعنی مهدی آل محمد(صلی الله علیه وآله و سلم). هم در سوره مبارکه قدر که همگی حفظ هستید "سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ" امام صادق (علیه السلام) میفرماید سلام به فاطمه "حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ" تا ظهور امام زمان. خب این هم یک اسم است فجر.

یک اسم نجم است، نجم یعنی ستاره، معراج پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) دو تا سند قرآنی دارد ده تا سند روایی دارد. دو سند قرآنی یکی در سوره اسراء آیه اول "سُبْحانَ الَّذی أَسْری بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ". یکی در سوره نجم است "وَ النَّجْمِ إِذا هَوی" تا جایی که میگوید "فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنی" این سند معراج پیغمبر است.

حالا پیغمبر اکرم شب معراج وقتی که رفت بالا روایت را مرحوم مجلسی نقل میکند در سفینه هست در بحار هم هست. مرحوم حاج عباس قمی هم دارد. داستان معراج پیغمبر رفت بالا خطاب رسید میخواهی فرزندانت را ببینی اوصیاءت را ببینی؟ یکی یکی خدا اسامی فرزندان را بهش نشان داد در عرش اسامیشان را دید از امیر المؤمنین تا امام زمان همه را اسامی را نشان داد. میخواهی نورشان را ببینی بله میخواهم نورشان را نگاه کن. پیغمبر نگاه کرد دید ستارگان درخشندهای که در نمونه ندارند در آسمان دنیا نیست خیلی زیبا این ستاره است ستاره امیر المؤمنین این ستاره است ستاره حسن بن علی است همینطور آمد. پیغمبر میگوید زیباترین ستاره و قشنگ ترین ستاره و جذابترین ستاره گفتند این کیه خطاب رسید این مهدی آل محمد(صلی الله علیه وآله و سلم) است.

والنجم یعنی قسم به این ستاره. رسول ما میخواهی خودش را هم ببینی؟ که هنوز به دنیا نیامده اما اینجا نشانت میدهیم. پیغمبر اکرم میفرماید وقتی جواب دادم بله بلافاصله خطاب رسید رسول ما نگاه کن به یمین عرش، نگاه کردم دیدم فرزندم مهدی در حال نماز خواندن است. نمازش که تمام شد گفتم بنی الیه بیا جلو آمد جلو میان پیشانی فرزندم مهدی را بوسیدم که پیغمبر اکرم ذکر میکند خصوصیات امام زمان را چون خودش دیده. یکی از اسامی امام زمان بقیه الله است بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین.

خب بقیه الله یعنی این که خدا باقی گذاشته همه را کشتند این یکی را خدا باقی گذاشته حالا این آیه هم اسم امام زمان درش هست هم این آیه ای است که در آخر الزمان وقت خروج امام زمان و ظهورش همه مردم عالم از زبان جبرئیل میشنوند. از اینجای بحث را خوب دقت کنید.

صیحه آسمانی

ما در عالم امکان از اول تا قیامت سه تا دانه صیحه آسمانی داریم از اول آدم برو تا قیامت. سه صیحه آسمانی داریم. اولین صیحه، صیحه یعنی چه؟ یعنی صدایی که تمام مردم روی زمین میشنوند و این صدا از آسمان میآید. این طرف زمین آن طرف زمین کسی که خوابیده و کسی که ایستاده حتی پیغمبر میفرماید کسی که خوابیده از شنیدن این صیحه یک دفعه بلند میشود و میشینه و کسی که بلند است یک دفعه مینشیند. اولین صیحه آسمانی، صیحه جبرئیل امین است، دومین صیحه آسمانی صیحه عزرائیل است وقت انقراض عالم که "موتوا بِإِذْنِ اللَّهِ" (2) همه بمیرند این صدا را همه میشنون و همگی میمیرند صیحه آسمانی عزرائیل، صیحه آخر صیحه جناب اسرافیل است "یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً" (3) فوج فوج از زمین بیرون میآید "إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها * وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها" (4) زمین دفینه هایش را میریزد بیرون و چیزی داخل خودش نگه نمیدارد.

پس اول جبرئیل بعد جناب عزرائیل سوم اسرافیل. آقای اسرافیل وقتی میدمد یک داستان دارد روایتش طولانی است که اگر بگویم وقت گرفته میشود و خیلی ها هم نشنیدهاید و برید ببینید و یک مقداری هم خودتان سرچ کنید.اسرافیل چه میکنه؟ قبل از دمیدن اولین کسی که زنده میشود کیه چطوری از قبر بیرون میآید بعدش کیه بعدش کیه اینها همگی داستان دارد روایت طولانی است یک ربع وقت میگیرد و نمیتوانم.

دومین صیحه که عزرائیل است که خوب همه بمیرید. موجودات زمین میمیرند ملائکه را هم قبض روح کن چشم همه قبض روح کی مانده اند سه تا ملک مقربین اینها را هم قبض روح کن اینها هم قبض روح میشوند خود عزرائیل هم قبض روح میشود. صیحه دوم هم مال عزرائیل انما الکلام توی این صیحه اول. جبرئیل امین روز ظهور امام زمان صیحه میزند از کجا میگوید قرآن "وَ اسْتَمِعْ یَوْمَ یُنادِ الْمُنادِ مِنْ مَکانٍ قَریبٍ" (5) آن زمانی که منادی صیحه میزند از مکان نزدیک انگار کنار گوشت بشنو آن صیحه آسمانی را "یَوْمَ یَسْمَعُونَ الصَّیْحَهَ بِالْحَقِّ" (6) آن روز صیحه آسمانی به حق بلند میشود، چه خبر است "ذلِکَ یَوْمُ الْخُرُوجِ" (7) آن روز، روز خروج و ظهور مهدی آل محمد است.

خب ما اینجا کاشان نشسته ایم انشاء الله همین امسال صیحه جناب جبرئیل امین را همگی بشنویم روز ظهور مهدی فاطمه را هم ببینیم انشاءالله.

چه اتفاقی می افتد؟ تمام مردم روی زمین صبح جمعه از شب جمعه تا نزدیکی اذان صبح که امام زمان در مسجد سهله هست صورت به خاک میگوید "أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ" نزدیک اذان صبح که میشود آن شب خدا همه سیصد و سیزده نفر را در مسجد الحرام جمع میکند "فاستبقوا الخیرات" آی مردم در خیرات از هم سبقت بگیرید، "فاستبقوا الخیرات أینما تکونوا یأت بکم اللّه جمیعا" (8)هر جا باشید جمعتان میکند خدا.

به امام باقر گفت آقا کی را جمع میکند؟ کجا جمع میشوند؟

یاران امام زمان(عج)

آقا فرمود: آن سیصد و سیزده نفر یاران مهدی را آن شب جمعه ظهور خدا در مسجد الحرام جمع میکند مردم مکه نگاه به آنها میکنند اینها کسانی دیگری هستند و تا به حال ندیدن چه قیافه هایی عجب نورانی هستند چه زیبا هستند اینها کی هستند تا به حال اینجا ندیدیم. آقا فرمود همه شان شب جمعه ظهور آمادهاند جبرئیل میاد امام زمان را از مسجد سهله میآورد مسجد الحرام آماده اند اذان صبح نماز صبح بعد صیحه آسمانی را مردم میشنوند "بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ" (9) تمام مردم عالم این شعار جبرئیل را میشنود. همه میشنوند،

"یَوْمَ یَسْمَعُونَ الصَّیْحَهَ بِالْحَقِّ ذلِکَ یَوْمُ الْخُرُوجِ" (10) خب اینکه میگویند اول طلوع فجر اینجاست. جبرئیل میرود روی پشت بام کعبه معرفی میکند امام زمان را آقا کنار کعبه ایستاده 313 نفر هم آماده.

امام صادق (علیه السلام) میفرماید: "یُؤَیِّدُهُ بِثَلَاثَهِ أَجْنَادٍ" (11) سه دسته یار دارد"بِالْمَلَائِکَهِ"ملائکه آماده است حالا اینها کی هستند خودش توضیح دارد. ملائکهای که ابراهیم را از آتش نجات دادند آنها میآیند ملائکه ای که در جنگ بدر پیغمبر را یاری کردند "یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَهِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِکَهِ مُسَوِّمینَ" (12) ملائکه پیشانی بند دار و نشانه دار آنها می آیند آن ملائکه سید بن طاووس میگوید آن چهار هزار ملکی که در کربلا آمدند امام حسین را کمک کنند آقا امام حسین (علیه السلام) اجازه نداد آنها هم میآیند.

بالمؤمنین 313 نفر، بالملائکه، ملائکه هم میآیند آماده خب و بالرعب با ترسی که دل دل دشمن میاندازد، ترس بیاید دشمن زمینگیر میشود. خب حالا داشته باشید دو تا پیغمبر از آسمان میآید پایین، یک پیغمبر هم از روی زمین این سه تا پیغمبر زنده میآیند صاف در خدمت امام زمان. آن دو پیغمبری که در آسمانند یکی عیسی بن مریم است، "بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ" (13) خدا برده بالا آماده کرده برای روز ظهور که وقتی ظهور کرد آلان بیشترین مشتری را کدام پیغمبر دارد، عیسی مسیح، خب عیسی مسیح نیازش داریم بگذارید در آسمان باشد وقتی که امام زمان آمد نیازش داریم بیاریدش پایین، همه مسیحیان وقتی چشمش به عیسی مسیح بیافتد ایمان بیاورد. عیسی مسیح از آسمان بیادی پایین در قرآن میگوید زنده است "وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ" (14) نه کشته شد نه به صلیب کشیده شد "بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ" بردنش بالا آماده برای یاری امام زمان.

خب دیگه جناب ادریس پیغمبر "وَ رَفَعْناهُ مَکاناً عَلِیًّا" (15) ادریس هم زنده است و در آسمان چهارم، آن هم میآید این دو تا پیغمبر.

یک پیغمبر هم روی زمین هست اسمش جناب خضر است. خضر یک فصلی دارد در بحار مرحوم مجلسی آنجا "قصّه الخضر و المسکین الّذی باعه بأربعمائه درهم"(16) آنجا داستانی دارد آنجا روایاتی از امام صادق (علیه السلام) نقل میکند میگوید خضر هر 500 سال یک بار دندانهایش میریزد، مشکلات هم زیاد دارد و مشکلاتش را محضر امام زمان حل میکند. بعد روایات میگوید اما یک نکته امام صادق میگوید خیلی جالب. آقا میفرماید خدا خضر را زنده نگه داشته که شیعه حجت داشته باشد برای دیگران اگر کسی گفت مگر میشود امام زمان 1180 عمر کند بله که میشود تو مسیحی هستی عیسی زنده است. نیستی خضر زنده است، خضر معلم موسی بوده یا نه زنده است 500 سال قبل از موسی به دنیا آمده زنده است الآن زنده است. این که میگویم خضر چون هر جا پاشو میگذارد سبز میشود.

جناب خضر میآید خب اینجا وقتی اینجا جمع میشوند جبرئیل فریاد میزند و امام زمان را معرفی میکند.

"الا یا اهل العالم هذا بقیه الله فاتبعوه" ازش تبعیت کنید "فلا تخالفوه" مخالفتش نکنید، صحبت جبرئیل که تمام شد اینجا نوبت خود امام زمان میرسد. امام زمان بلند میشود و خودش را معرفی میکند "أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی آدَمَ فَهَا أَنَا ذَا آدَمُ"، هر کس میخواهد آدم ابو البشر را ببیند من آدم ابو البشرم.

"أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ فَهَا أَنَا ذَا إِبْرَاهِیمُ" من ابراهیم هستم.

"أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی نُوحٍ فَهَا أَنَا ذَا نُوحٌ" من نوح هستم.

"أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی مُوسَی وَ عِیسَی، فَهَا أَنَا ذَا مُوسَی وَ عِیسَی" من موسی کلیم هستم، من عیسی مسیح هستم.

"أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی مُحَمَّدٍ وَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ فَهَا أَنَا ذَا مُحَمَّدٌ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ"(17) هر که میخواهد به پیغمبر و علی نگاه کنه بیاد من را ببیند.

به به

معرفی میکند بعد جبرئیل اذان میگوید "الله اکبر الله اکبر" قرآن میگوید "الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ" (18) تا سلطنت پیدا میکند اول نماز میخواند، ا ول نماز هیئتیها، شب عاسوا و عاشورا سینه نزنید فردا نمازت قضا بشه تا سلطنت تا حکومت میآید نماز، جبرئیل اذان میگوید "الله اکبر الله اکبر" میکائیل اقامه میگوید تمام این جمعیت مؤمنان و ملائکه پشت سر مهدی فاطمه نماز میخواند. عجب نمازی عجب نمازی. ما چند تا نماز یادگاری داریم، یک نماز نمازی بود که پیغمبر اکرم در بیت المقدس برای انبیاء خواند دیگر هم تکرار نشد. یک نماز آن نمازی بود که پیغمبر اکرم در آسمانها برای ملائکه خواند پشت سرش تمام ملائکههای آسمانها صف بستند و اقتدا کردند و آن هم دیگر تکرار نشد. یک نماز نمازی امام زمان در مسجد الحرام است که دیگر هم تکرار نمیشود. اما یک نماز هم نماز حسین در کربلا روز عاشورا بود.

امام زمان (علیه السلام) نماز میخواند خب بعد بلند میشود پشت به کعبه دو تا جمله ذکر مصیبت جدش حسین را میخواند، آنجا از آنجا میآید مدینه کنار قبر پیغمبر زیارت میخواند قبر مادر را به بعضیها نشان میدهد اما اینطور نیست که بعضیها فکر کنند روز ظهور امام زمان، امام زمان قبر فاطمه را به همه نشان میدهد نه خیر، بعضیها فکر میکنه امام زمان وقتی که بیاد یکی از کارهایش این است که قبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به همه نشان میدهد. میدانید چرا چون خود بی بی وصیت کرده که قبرم مخفی تا روز قیامت. به علی میگوید تا آن روز قبر من مخفی است. بعد محل حکومت امام زمان کوفه است. مسجد سهله نه مسجد کوفه. بسه دیگه حرف زیاد بود هی سر و ته حرفها بود مطالب را بریدیم که به این روضه برسیم.

اما شب هفتم خدا رحمت کند مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی اعلی الله مقامه الشریف یک مشکلی پیدا کرد از ناحیه حکومت هر کاری کردند حل نشد، مرحوم حاج عبدالکریم فرمود بلند شوید بروید مسجد جمکران هر طور شده حل مشکل را از امام زمان بگیرید.

چهار نفر بلند شدند آمدند مسجد جمکران حضرت آیت الله العظمی اراکی، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله العظمی بهاء الدینی، آیت الله بافقی آمدند جمکران شب جمعه تا صبح استغاثه کردند و کمک خواستند، صبح نماز صبح که خواندن خواندن مرحوم آقای بافقی گفتند که پاشید برید حاج شیخ من جواب را گرفتم، گفتن چی؟ گفتند که بریم پیش حاج شیخ اینجا نمیتوانم بگویم.

رفتند محضر حاج شیخ عبدالکریم حائری مرحوم آیت الله بافقی گریه کرد گفت آقا، آقا فرمودند که به شیخ بگویید حاج شیخ هم نه چون آن موقع بعضی وقتها کسی به مکه نمیروند بهش میگویند حاج آقا. فرمود به شیخ بگویید آقا فرمود درسته چون من درست نرفتم امام زمان فقط شیخ گفت. به شیخ بگویید اگر میخواهید مشکلتان حل شود همین امروز کنار قبر عمه جانم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)یک روزه علی اصغر بخوانید.

مرحوم حاج شیخ فرمود یا الله بگید تو حرم روضه بگیرید، آقا روضه گرفته همان روز مشکل حل شد. حاج شیخ فرمود نه فردا هم روضه علی اصغر بگیرید فردا هم گرفتند آقا فرمود روز سوم هم روضه علی اصغر بگیرید.

میرزای قمی هر وقت مشکل دار میشد میگفت برید یک مداح بیاورید برایم روضه علی اصغر بخواند.

آقایون هیأتیهای علی اصغر خوشا به سعادتون امسال زیر خیمه علی اصغر هستید یک سری خصوصیت داره که هیچ کس ندارد.

چند تا بگم من 15 تا نوشته بودم چهار پنج تا بگم وقت نمیشود.

1. هیچ جا امام حسین جلو لشکر نایستاد بگوید بر من حسین منت بگذارید ، امام برای علی اصغر صدا زد لشکر ""منوا علی الحسین"" بیایید علی اصغر را ببرید سیرابش کنید برگردانید هیچ جا نبود.

2. امام حسین به بدن هیچ کس نماز نخواند اما به بدن علی اصغر نماز خواند شش ماهه را گذاشت جلو ایستاد نماز خواند سید الشهداء.

بدن هیچ کس را سید الشهداء دفن نکرد اما بدن علی اصغر را امام حسین دفن کرد. الله اکبر شاید این تیکه را نشنیده باشید وقتی این خنجر را برداشت این قبر کوچک را خواند (من هنوز روضه نخواندم بعضیها گریه میکنه) این قبر کوچک را از خاک درآورد همین که خواست بچه را دفن کند این خونهای گلوی علی اصغر را گرفت به تمام قنداقه آغشته کرد گفت بگذار روز قیامت بشه علی با تمام بدن خون آلود بیاد وسط.

همینطور که عزیز دلم گفتن چند جا ابی عبدالله خجالت کشید یکیش دو مرتبه برای علی اصغر خجالت کرد یک دفعه از رو رباب یک دفعه از روی خود علی اصغر الله اکبر.

روضه

گرفت قنداقه را، گرفت قندقه علی اصغر را لباس پیغمبر تنش کرد عمامه پیغمبر روی سر گذاشت، عبای پیغمبر را دوش گرفت قنداقه را زیر عبا، عبا را طوری گرفته که آفتاب به صورت علی اصغر نتابد. کاش امش یه امشب یه بچه پنج شش ماهه دستم بود جگرتان را آتش میزدم یادم رفت بگم بچه بیارد بالای منبر. آی چند قدم راه میرود با این مرکب میایستد عبا را کنار میزند یه نگاه تو صورت علی میکنه یعنی علی زندهای بابا! باز یک چند قدم حرکت میکند باز میایستد یه نگاه میکنه ببیند علی زنده است یا نه علی جان! آی بمیرم برات حسین جان، این بدن را آورد مقابل لشکر قنداقه را بالا گرفت به من نگاه کنید آقا شیخ عباس قمی میگوید با این دست قنداقه را بلند کرده سر بالای دست، این دست پشت قنداقه است میگوید اگر میگویید اگر حسین آب را برای خودش میخواهد بیایید علی را بگیرید همینطور روی دست حسین است. هم همه افتاد تو لشکر عمر سعد دید دارن اختلاف میکنند الآن به هم میریزد گفت حرمله چرا جواب حسین را نمیدهی؟ آی بمیرم بعضی ها میگویند سر علی اصغر شل شد تو دست حسین نه نه بعضیها میگویند علی دست و پا زد علی که آب و شیری نخورده حالی نداره چی میگوید آقای شیخ عباس قمی تو چی میگی؟ میگوید میدانید چطور فهمید علی اصغر به شهادت رسید همین طور که علی را بالا گرفته بود یک دفعه خونهای گلوی علی "ودمه یجری علی صدر الحسین" آهای خونهای علی روی سینه ابی عبد الله، حالا میخواهد علی را بگرداند خجالت میکشد میدانید چرا چون رباب در خیمه به انتظار ایستاده هی میآید هی برمیگردد هی میآید هی بر میگردد.

روضه را خواندم بگذارید یک مقدار از رباب بگویم.

بچه اش را کشتند دفنش کرد امام حسین از بعد شهادت امام حسین رباب دیگه گریه نمیکرد این روضه را خانمها میفهمند یعنی چه؟ رباب گریه نمیکنه برید کاری کنید، بغض بترکه گریه کنه الآن دق میکند گریه نکرد گریه نکرد یک وقت دید رباب به گریه افتاد گفت چه خبر شد؟ گفت تا چشمش به قطرات آب افتاد داره گریه میکنه و یک چیزی هم داره میگوید آمدند جلو دید رباب داره فریاد میزند میگوید علی یک مقدار از این آب به تو ندادند. لا الا الاله تمام شد غروب عاشورا شام غریبان زینب داره میگرده این زن و بچه را جمع بکنه، زن و بچه را جمع کرد توی خیمه نیم سوخته یک وقت دیدن بی بی پریشان است صدا زد یکی از خانمها گم شده هر چه میگرده کی گم شده. زینب صدا زد رباب گم شده، رباب کجاست؟ هر چه گشتند پشت خیمه ها نیست کجاست یک وقت دیدند زینب آمد به سمت قتلگاه ای وای. آمد دید رباب کنار بدن ابی عبد الله نشسته صدا میزند حسین جان آن ساعتی که علی داشتم شیر نداشتم حالا که آب خوردم شیر دارم علی ندارم. علی اصغر من را چه کردی حسین. همه بگید یا حسین.

آخ علی من علی من نمودی از پدر یاری عزیزم

الهی مادرت دورت بگرده چه قبر کوچکی داری عزیزم

من جمله دیگه از علما شنیدم خودم ندیدم اما آن عالم مستند حرف میزنه. گفت میدانید وقتی طشت را آوردند جلوی یزید دو تا سر توی طشت بود یکی سر ابی عبد الله یکی هم سر کوچک علی اصغر. هی دیدند رباب به سر علی نگاه میکنه و گریه میکنه. ای حسین حسین حسین اللهم صل علی محمد وآل محمد

صلی الله علیک یا مظلوم یا ابا عبد الله نسئلک وندعوک بسمک الاعظم یا الله یا الله

به حق علی اصغر همه ما را ببخش و بیامرز

به حق زینب فرج مهدی را برسان

مریض هایمان را شفا مرحمت فرما

امام، شهدا، امواتمان را غریق رحمتت فرما

کشور ما، ملت با کرامت ما، رهبر معظم ما، جوان ها، نوامیس، خدمت گزاران، حضار محترم مجلس محافظت بفرما

باران و برکات و رحمتت را بر ما نازل فرما

خدا شر دمشنان را به خودشان برگردان

پروردگارا در دنیا و آخرت دست ما را از دامان امام حسین کم و کوتاه مفرما.

خدا از نسل و ذریه ما دشمن برای ابی عبد الله قرار مده.

برحمتک یا ارحم الراحمین

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

No image

سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در رابطه با موضوع اهل بیت در این قسمت قرار دارد.
بررسی ولادت امام زمان(عج)

بررسی ولادت امام زمان(عج)

در این بخش متن سخنرانی با عنوان بررسی ولادت امام زمان(عج) در موضوع ویژگی های انتظار و عصر ظهور آورده شده است.
شب نیمه شعبان شب برات

شب نیمه شعبان شب برات

Powered by TayaCMS