چهارصد نکته قرآنی - نکته 367: تفاوت داستان های قرآن با سایر داستان ها

چهارصد نکته قرآنی - نکته 367: تفاوت داستان های قرآن با سایر داستان ها

(7)

1. قصّه گو خداوند است. «نحن نقصّ»

2. هدفدار است. «نقصّ علیک من انباء الرّسل مانثبّت به فؤادک»(8)

3. حقّ است، نه خیال. «نحن نقصّ علیک نبأهم بالحقّ»(9)

4. بر اساس علم است، نه گمان. «فلنقصنّ علیهم بعلمٍ»(10)

5. وسیله ی تفکّر است، نه تخدیر. «فاقصص القصص لعلّهم یتفکّرون»(11)

6. وسیله ی عبرت است، نه تفریح و سرگرمی. «لقد کان فی قصصهم عبره»(12)

ص:371


1- 2425. ذیل آیات 77-80 سوره واقعه.

2- 2426. انفطار، 6.

3- 2427. واقعه، 77.

4- 2428. دخان، 17.

5- 2429. تکویر، 19.

6- 2430. اسراء، 70.

7- 2431. ذیل آیه 3 سوره یوسف.

8- 2432. هود، 120.

9- 2433. کهف، 13.

10- 2434. اعراف، 7.

11- 2435. اعراف، 176.

12- 2436. یوسف، 111.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
واجب و حرام

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

مهارت تغيير نگرش

No image

مهارت‌های آغازین تدریس 2

در این بخش مهارت‌های آغازین تدریس در آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

فصل فنون و فرمول‌های تدریس

در این بخش "فنون و فرمول‌های تدریس" در موضوع آموزش کلاسداری بیان می شود.
No image

ایجاد ارتباط یک طرفة کلامی

در این بخش به ایجاد ارتباط یک طرفة کلامی در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

مهارت جذ ب جوانان 16

Powered by TayaCMS