گناه زنان بدحجاب
آیا میدانید
زنانی که زینت خود را نشان میدهند و خودنمایی میکنند و بد حجاب هستند چه گناهی
دارند.
1- آنها اهل آتش هستند. پیامبر
صلی الله علیه وسلم میفرماید: «صنفان من أهل النار لم أرهما: قوم معهم سياط
كأذناب البقر يضربون بها الناس، ونساء كاسيات عاريات مائلات مميلات، رؤوسهن كأسنمة
البخت المائلة، لا يدخلن الجنة، ولا يجدن ريحها، وإنَّ ريحها ليوجد من مسيرة كذا
وكذا». (مسلم و لسان العرب ،ج11،ص637)
«دو گروه جهنمي هستند كه من آنها
را نديدهام: مردمي كه به دستشان شلاقهايي همانند دم گاو است و مردم را با آن شلاق
ميزنند، و (گروه دوم) زناني كه با وجود پوشش، لخت و عريانند، ديگران را به سوي
خويش متمايل ميسازند در حالي كه خودشان نيز به آنها تمايل دارند، موهاي سرشان
بسان كوهان خميدة شتر است، آنان هرگز به بهشت وارد نميشوند و هيچگاه بوي بهشت به
مشامشان نميرسد، گرچه بوي بهشت در مسافت چنين و چنان يافت ميشود».
2- در آخرت برهنه و عریانند:
پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید: «رُبَّ کاسیة في الدنیا عاریة في الآخرة»:
یعنی چه بسیار زنانی هستند که در دنیا ظاهراً لباس پوشیدهاند اما در آخرت عریان
خواهند بود. زنانی که لباسهای نازک و تنگ که برجستگیها و بدن آنها مشخص است.(تاج
العروس من جواهرالقاموس ،ج20 ،ص435)
3- مبغوضترین بندگان نزد خدا
هستند: پیامبر در حدیث میفرماید: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رضی الله عنه: أَنَّ
النَّبِيَّ صلی الله علیه وسلم قَالَ: «أَبْغَضُ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ ثَلاثَةٌ:
مُلْحِدٌ فِي الْحَرَمِ، وَمُبْتَغٍ فِي الإِسْلامِ سُنَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ، وَمُطَّلِبُ
دَمِ امْرِئ بِغَيْرِ حَقٍّ لِيُهَرِيقَ دَمَهُ». (بخارى:6882 و مستدرک الوسائل
،ج18،ص209).
ابن عباس
رضی الله عنه ميگويد: نبي اکرم صلی الله علیه وسلم فرمود: «مبغوضترين مردم نزد
خداوند سه گروهاند: نخست، کساني که در حرم، ستم و الحاد کنند. دوم: کساني که در
اسلام بدنبال احياء ارزشهاي دوران جاهليت باشند. سوم: کساني که به ناحق در صدد
کشتن ديگران برآيند».
ومن سنة
الجاهلیة التبرج: یکی از سنتها و رسوم جاهلیت تبرج و خودنمایی زنان است. خداوند
میفرماید: « وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى » (الأحزاب:
٣٣). و همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهر نشويد.
4- به اندازه گناه کسی که او را
تقلید و یا فریب او را میخورد گناه بر اوست پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید:
«من دعا إلى ضلالةٍ کان علیه مِنَ الْأَثْمِ مثلَ آثام من تبعه لا ینقص ذلک من
آثامهم شیئاً». (مسلم و نهج الفصاحه ،ص753)
دعوتکننده بسوی گمراهی علاوه بر گناهان خود در گناهان کسانی که از او
پیروی میکنند نیز شریک است بدون آنکه چیزی از گناهان آنها کاسته شود.
5- ملعون و مورد نفرت خداست: «فقد
روی ... نساء هم کاسیات، عاریات علی رؤوسهن کاسنمه البخت ... ملعونات ...». (احمد
ابن حبان و الحاکم). معنی: از پیامبر روایت شده که زنان بظاهر پوشش دار اما در
واقع عریان که موی سرشان بمانند کوهان کج شتر است ملعون و مورد نفرت خدا هستند.
6- زنا کار است: «أیما امرأة
استعطرت فمرت علی قوم لیجدوا ریحها فهي زانية». (ابوداود و نهج الفصاحه ،ص359).
هرگاه زنی
خود را معطر نماید و بر مردمی عبور نماید تا بوی عطرش به آنها برسد مثل این است که
زنا کرده است.
7- نمازش قبول نمیشود: پیامبر صلی
الله علیه وسلم میفرماید: «أیما امرأة تطیبت ثم خرجت إلى المسجد لم تقبل لها صلاة
حتی تغتسل». (ابن ماجه و به همین مضمون از کافی ،ج5،ص507).
هر زنی که
خود را معطر نماید و سپس به مسجد برود نمازش قبول نیست مگر اینکه آثار عطر را از
خود بزداید.
8- پرده بین او و خدا پاره شده
است: پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: «أیما امرأة وضعت ثیابها في غیر بیت زوجها
فقد هتکت سترها فیما بینها وبین الله». (الحاکم و نهج الفصاحه ،ص360)
هر زنی که
لباسش را در غیر منزل شوهرش بيرون آورد و برهنه شود پرده بین خود و خدایش را پاره
و گشاده است.
9- نسب به خدایش سرکش و نافرمان
است: « وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ
الْأُولَى »(الأحزاب: ٣٣).
«و در خانههاى خود بمانيد، و
همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهر نشويد».
«لاَ تَمنَعوا إِمَاءَ اللهِ
مَسَاجِدَ الله وَلْیَخْرُجَنَ وَهُنَّ تَفِلاَتٍ وَبُیوُتَهُنَّ خَیْرٌ لَهنَّ».
(ابوداود و بهمین مضمون در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ، ج19 ،ص347).
«زنان را از مساجد الهي منع
نكنيد و هنگام خروج بايد بدون عطر و خوشبويي به مسجد بروند، اما در عین حال
خانههایشان بهتر است».
10-
(زن بد حجاب)
اسلحه شیطان است: «المرأة عورةٌ فإذا خرجت استشرفها الشیطان وأقرب ما تکون من ربها
وهي في قعر بیتها». (الترمذی)
زن عورت
«پوشیدهرو» است بمحض خارج شدن شیطان و شیطانصفتان سعی در فریب او را دارند. اگر
در کنج خانه باشد و بیرون نیاید به خداوند نزدیکتر است.