چهارصد نکته قرآنی - نکته 316: انگیزه سؤال کردن

چهارصد نکته قرآنی - نکته 316: انگیزه سؤال کردن

(1)

انگیزه های سؤال متعدّد است:

1. گاهی سؤال، برای آزمایش کردن است. مانند سؤالات امتحانی.

2. گاهی سؤال، از روی استهزا است. مانند پرسش قدرتمند متکبّر از ضعیف.

3. گاهی سؤال، از روی تعجّب است. مانند پرسش انسان ترسو از انسان شجاع.

4. گاهی سؤال، برای به بن بست کشاندن است. مانند پرسش بازپرس از مجرم.

5. گاهی سؤال، برای به انحراف کشیدن است. مانند پرسش استاد منحرف از شاگرد.

6. گاهی سؤال، برای ایجاد شک در دیگران است. مانند پرسش منحرفان.

7. گاهی سؤال، برای رفع نگرانی است. پرسش مادر از فرزند.

8. گاهی سؤال، برای دانستن است. مانند پرسش جاهل از عالم.

9. گاهی سؤال، برای توبیخ است. مانند پرسش معلم از دلیل تنبلی شاگرد.

در این آیه نیز، سؤال از زمان قیامت می تواند انگیزه های متفاوتی داشته باشد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

‌فنون متابعت و رفتارسازی 2

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

‌فنون متابعت و رفتارسازی 1

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
واجب و حرام

واجب و حرام

در این متن به بیان واجب و حرام با موضوع آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

مسابقات عملى (میان پرده ‏ها)

در این بخش به مسابقات عملى (میان پرده‏ ها) در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

رفع خستگى در اجرای برنامه برای نوجوانان و جوانان

در این بخش به موضوع "رفع خستگى" در آموزش کلاسداری پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

نحوه های مختلف شـروع کلاس توسط مربی

در این بخش "شـروع ها" در جهت آموزش کلاسداری مطرح می شود.
No image

شرح فنون عنصر نیاز و زیبایی و هیجان

در این بخش به "شرح فنون عنصر نیاز و زیبایی و هیجان" در راستای آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
No image

‌فنون متابعت و رفتارسازی 3

در این بخش ‌فنون متابعت و رفتارسازی در راستای آموزش کلاسداری مطرح شده است.
No image

مهارت جذ ب جوانان 6

No image

شرح فنون عنصر اعجاب و امید

در این بخش به شرح فنون عنصر اعجاب و امید در جهت آموزش کلاسداری پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS